در حال خواندن
ثبت‌نام VPN قانونی آغاز شد
0

به گفته رییس مرکز ملی فضای مجازی، در دنیا از VPN به عنوان شبکه اختصاصی و در ایران برای دور زدن فیلترینگ استفاده می‌شود، از طرفی حذف VPN هم مثلاً برای کاربرد بانکی ممکن نیست از این‌رو VPN قانونی ارایه می‌شود.
نود آی سی تی – مهدی اخوان بهابادی، رییس مرکز ملی فضای مجازی از ارایه vpn قانونی از اواخر هفته جاری خبر داد و و دو روز بعد گفت: اعلام عمومی برای ثبت‌نام دریافت vpn قانونی از روز چهارشنبه آغاز خواهد شد.
وی در توضیح vpn قانونی افزود: در دنیا از vpn به عنوان شبکه اختصاصی مجازی استفاده می‌شود اما در ایران به شکل غیرتخصصی و برای دور زدن فیلترینگ که این کار ایراد منطقی دارد چرا که اگر فیلترینگ اشکال دارد،‌ این سامانه باید اصلاح شود نه این که آن را دور زد.
رییس مرکز ملی فضای مجازی گفت: از طرف دیگر حذف vpn به علت کاربرد آن در موسسات مختلف از جمله بانک‌ها ممکن نیست از این رو مقرر شد در کوتاه مدت که ثبت نام از اواخر هفته جاری خواهد بود، متقاضیان vpn قانونی، اطلاعات خود را در سایت ثبت کنند و ظرف مدت کوتاهی خدمات بگیرند.
وی بیان کرد: برای واگذاری اولویت‌بندی خواهیم داشت، در اولویت اول موسسات بانکی و مالی، سفارت خانه‌ها و خبرگزاری‌ها هستند در مراحل بعدی هم طیف‌های مختلف وارد می شوند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر