در حال خواندن
تقابل‌های تامل برانگیز
0

علی شمیرانی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه بهره‌برداری از فاز نهایی رومینگ ملی بازهم مخابراتی‌ها و همراه‌اول را مورد عتاب قرار داد و تهدید کرد که اگر بخواهند فشار بیاورند مجوز نسل ۳ را به آنها نمی‌دهد.
نود آی سی تی – نکته قابل تامل آنکه در این نشست برخلاف مرحله نخست آن، خبری از مدیر عامل همراه‌اول و مدیران شرکت مخابرات نبود.اما وزیر ارتباطات تقریبا از نخستین روز کاری خود با مخابراتی‌ها چالش دارد. موضوع همکدسازی و افزایش نرخ‌های مخابراتی نیز از جمله مواردی بود که وزیر ارتباطات را عصبانی کرده و کار را تا تهدید به معرفی مدیران مخابرات به قوه قضاییه نیز کشاند.در آن مقطع از بازگشت مخابرات به دولت تا بیرون کشیدن سیم مسی از دل مخابرات و املاک این شرکت نیز روی میز آمد و در نهایت نیز این پرونده به گونه‌ای که همه در جریان آن قرار دارند، بسته شد.این که وزیر ارتباطات در جایگاه رییس کمیسیون تنظیم مقررات بخواهد مقتدرانه اعمال مقررات کند کاملا قابل درک است. اما این اعمال اقتدار با مجادله و تهدید یک اپراتور در حضور رسانه‌ها چندان جور در نمی‌آید.چراکه برداشت اولیه مخاطب از چنین سطحی از برخورد گویای آن است که گویی رگولاتوری در اجرای برخی مقررات خود دچار چالش و دردسر شده که باید از روش‌های دیگری کار خود را پیش ببرد.در نتیجه چنین سیاست و روش برخوردی، مدیران فعلی و سابق یک اپراتور نیز به فضای پاسخ و تقابل می‌آیند. گاه نیز شاید نتیجه به آن شدت که رگولاتور پیش بینی کرده پیش نرود. از این رو شاید بهتر باشد رگولاتور که در جایگاه نظارت بر عملکرد اپراتورها قرار دارد، مسایل را زمانی به عرصه رسانه‌ای بیاورند که موضوع به کل از اختیار آنها خارج شده باشد. در غیر اینصورت به وجهه و شان هر دو طرف ماجرا لطمه خورده و شاید قواعد بازی به کل تغییر ‌کند. (منبع:فناوران)

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر