در حال خواندن
آقای وزیر! وقت تعویض است
0

علی شمیرانی – “ما به مردم وعده دادیم که این کشور را از آن مسیر بسیار سخت دیروز به مسیری آسان‌تر و راحت‌تر عودت خواهیم کرد. یک سال از آن وعده ما گذشته و از آن روزهایی که به مردم قول دادیم یک‌چهارم زمان‌مان صرف شده است؛ باید بررسی کنیم که آیا به یک‌چهارم وعده‌ای که به مردم دادیم عمل شده است؟ اگر نشده باید از مردم عذرخواهی کنیم.”
نود آی سی تی – این بخشی از اظهارات رییس جمهوری در دیدار و ضیافت افطار اعضای دولت و معاونان وزرا و روسای سازمان‌های تابعه بود.حرفی که به سرعت در میان مردم کوچه و بازار پیچید و همه نیز آن را پسندیدند. باری به همین سرعت یک سال از عمر دولت یازدهم گذشت و به همین سرعت سه سال دیگر نیز فرا خواهد رسید. مسلما وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از جمله موارد خطاب رییس جمهوری است. از این رو وزیر ارتباطات نیز حالا باید گذشته را مرور کرده و با نگاه از درون و بیرون وزارتخانه تحت امر خود، نقاط ضعف و قوت آن را بررسی کند.نگاه درونی با کمک معاونان و مشاوران امین وزیر میسر است و نگاه بیرونی را نیز در رسانه‌ها می‌توان یافت. جایی که بخش خصوصی، روزنامه‌نگاران، کارشناسان و مسوولان سایر نهادها صدای خود را به دولت‌ها می‌رسانند.بی‌شک هر مدیر در دوره عملکرد خود نقاط ضعف و قوتی خواهد داشت که در مجموع تاریخ و آیندگان در خصوص دوران مدیریتی وی به نیکی یا ناتوانی یاد خواهند کرد.آقای وزیر! اما یک چیز کاملا روشن است و جنابعالی هم با سوابق خدمت خود این را می‌دانید که مدیری که در طول یکسال نتوانسته باشد در محدوده مسوولیتی خود تغییر ملموسی ایجاد کند،‌ بی هیچ شک و شبهه‌ای در سه سال آینده هم نخواهد توانست تحولی به بار آورد. چراکه چنین مدیری یا دانش و شناختی از کاری که به وی محول شده ندارد یا قصد همراهی با مجموعه وزارت ارتباطات و به طور کلان دولت یازدهم را ندارد.آقای وزیر! در طول یکسال گذشته ضعف‌ها و قوت‌های تیم مدیریتی شما در حال خودنمایی است. نکته قابل تامل این که در بخش‌هایی از زیرمجموعه وزارت ارتباطات نه تنها بهبودی مشاهده نمی‌شود بلکه نوعی پس‌رفت نیز در حال ایجاد است که به وجهه کل این وزارتخانه و عملکرد آن می‌تواند صدمه وارد کند.آقای وزیر! مثل این موضوع همچون یک تیم فوتبال است که یک یا چند بازیکن مصدوم دارد. بدیهیست حفظ این بازیکنان مصدوم تا پایان بازی نه تنها به بهبود ایشان ختم نمی‌شود بلکه به مشکلات بیشتر و زمینه‌سازی برای صدمه بیشتر به عملکرد کل تیم منتهی خواهد شد.مشفقانه این که آقای وزیر! حالا وقت تعویض است. بی‌شک این تعویض حق هر مدیر ارشدی است که قصد دارد فردا در مقابل افکار عمومی پاسخ‌گوی عملکرد خود باشد. به قولی این تنها نام وزیر است که در عملکرد کلان یک مجموعه باقی می‌ماند نه مدیران میانی و خرد. بی‌شک برخی از مدیران به واسطه تخصص و دانشی که دارند شاید در بخش‌های دیگر وزارت ارتباطات عملکرد ملموس‌تر و موثرتری داشته باشند.آقای وزیر! هر لحظه تردید و تعلل در ایجاد تغییرات در بخش‌های آسیب‌پذیر مجموعه وزارت ارتباطات به منزله از دست دادن فرصت و زمان بیشتر برای اصلاح و ارتقا است. فلذا بار دیگر تاکید می‌شود وزارت ارتباطات در نقاطی در حال عقب‌گرد و پس‌رفت است، نقاطی که در حال تبدیل شدن به پاشنه آشیل این وزارتخانه هستند. (منبع:عصر ارتباط)

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر