در حال خواندن
بررسی وضعیت پوشش ارتباطی روستاها و جاده ها توسط اپراتورهای تلفن همراه
0

همانطور که از نام تلفن همراه انتظار می رود، ارتباط همراه نباید تنها محدود به داخل مناطق شهری و روستایی باشد. نقاط اتصال شهرها و روستاها به یکدیگر که همان جاده ها هستند نیز باید تحت پوشش مناسب قرار بگیرند. بنابراین بررسی وضعیت پوشش ارتباطی در جاده ها به عنوان فاکتور مهمی در تامین رفاه و امنیت مشترکان دارای اهمیت است. از طرفی یکی از مصادیق عدالت اجتماعی ارایه خدمات یکسان به ساکنان مناطق شهری و روستایی است. این امر به ویژه در مورد امکان های ارتباطی از اهمیت بیشتری برخوردار است چراکه اگر ارتباط نباشد، رشد همزمان و برابر در شهرها و روستاها اتفاق نخواهد افتاد که این موضوع به نفع هیچ کس نیست. از این رو بررسی وضعیت پوشش ارتباطی در روستاها نیز مساله مهمی است که نیاز به رصد دایمی دارد. با توجه به مقدمه ای که گفته شد، در این گزارش دو فاکتور میزان پوشش ارتباطی تامین شده در جاده ها و مناطق روستایی طبق آمار اعلامی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مورد بررسی قرار می گیرد و سهم هر یک از اپراتورها در تامین آن ذکر می شود.

وضعیت پوشش ارتباطی روستاها

مطابق آمار ارایه شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعداد روستاهای تحت پوشش توسط اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل به ترتیب ۴۴ هزار و ۹۱۸ روستا، ۱۹ هزار و ۱۹۶ روستا و ۹۴۳ روستا بوده است.

همان طور که آمار اعلامی نشان می دهند، اپراتور همراه اول با اختلاف قابل توجه از دو اپراتور دیگر در زمینه تامین پوشش روستایی بسیار خوب عمل کرده به طوری که تعداد روستاهای تحت پوشش این اپراتور بیش از دوبرابر اپراتور ایرانسل است. رتبه دوم و سوم در تامین پوشش ارتباطی روستایی به ترتیب از آن ایرانسل و رایتل است.

وضعیت پوشش ارتباطی جاده ها

در آمار ارایه شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کیلومتر جاده های تحت پوشش به تفکیک اپراتورها نیز آمده است. مطابق این آمار اپراتور همراه اول ۸۲ هزار و ۱۴۶ کیلومتر، اپراتور ایرانسل ۶۴ هزار و ۶۶ کیلومتر و اپراتور رایتل ۲۷ هزار و ۵۶۳ کیلومتر از جاده های کشور را تحت پوشش دارند.

بنابراین رتبه اول در میزان پوشش جاده ای متعلق به اپراتور همراه اول بوده و دو اپراتور ایرانسل و رایتل نیز به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

 

 

 

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر