در حال خواندن
ایرانسل اضافه دریافت آهنگ پیشواز را باید برگرداند
0

مصوبه کاهش تعرفه آوای پیشواز از ۵۰۰ به ۳۰۰ تومان باید از مهر ماه ۹۱ اجرا می‌شد که توسط ایرانسل با دو ماه تاخیر اجرا شده است بنابراین این شرکت نیز موظف به استرداد اضافه مبالغ دریافتی در این دو ماه به مشترکان‌ است.
نود آی سی تی – اخیراً در پی اعلام نظر دیوان محاسبان کشور در پرونده گران‌فروشی آوای انتظار همراه اول، اقدام شرکت همراه اول در افزایش تعرفه آوای پیشواز از مبلغ  3 هزار ریال به ۵ هزار ریال بر خلاف مصوبه ۱۴۷ تاریخ ۵ شهریورماه ۱۳۹۱ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات غیرقانونی اعلام شد.
براین اساس تخلف شرکت همراه اول را برای رسیدگی و استرداد اضافه دریافتی از مشترکان همراه اول به تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارسال شد.
دیوان محاسبات اعلام کرده در این قضیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برخلاف وظایف ذاتی خود تخلف شرکت همراه اول را نادیده گرفته و در انجام وظایف خود کوتاهی کرده است، از این رو  تخلف آنها به دادسرای دیوان محاسبات ارسال شده است.
در خصوص دیرکرد در اعمال کاهش تعرفه آوای پیشواز، ایرانسل نیز در اجرای این مصوبه تاخیر داشته است زیرا در حالی که مصوبه ۱۴۷ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات برای کاهش تعرفه آوای پیشواز از ۵۰۰ به ۳۰۰ تومان باید از مهر ماه ۹۱ اجرا می‌شد، ایرانسل این مصوبه را با ۲ ماه تاخیر اجرا کرده است.
بنابراین طبق حکمی که دیوان محاسبات برای همراه اول صادر کرده و این شرکت را ملزم به استرداد اضافه مبالغ دریافتی به مشترکان کرده است، ایرانسل نیز باید این مبالغ را به مشترکان‌ خود باز گرداند.
اما علت برخورد دیوان محاسبات با همراه اول به دلیل طولانی‌شدن مدت این تخلف بوده است و از آنجا که ایرانسل زودتر از همراه اول این مصوبه را اجرا کرده، در خصوص این اپراتور حساسیت ایجاد نشده بود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر