در حال خواندن
امسال ۳۸ میلیارد تومان صرف خدمات عمومی اجباری می شود
0

قرارداد ۴/۳۸ میلیارد تومانی برای ارتباط رسانی به ۳۶۳ روستای دورافتاده و محروم کشور بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت کوه نور منعقد شد.
نود آی سی تی – عبدالخضر کامرانی مجری طرح خدمات عمومی اجباری و مشاور وزیر ارتباطات با بیان اینکه کوه نور برای بار دوم به عنوان برنده مناقصه ارایه خدمات عام مخابراتی(USO) در ۳۶۳ روستای کشور انتخاب شد، گفت: شرکت کوه نور به عنوان برنده مناقصه دوم ارایه خدمات عام در روستاهای کشور، طبق مناقصه موظف به ارایه تلفن خانگی است که علاوه بر پوشش تلفن سیار در آن مناطق دسترسی به اینترنت با نرخ منطقی را فراهم کند.
وی گفت: قرارداد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با این کنسرسیوم با رقمی حدود ۴/۳۸ میلیارد تومان منعقد شد که طی مراحل پیشبرد کار به پیمانکار پرداخت می شود.
مجری طرح خدمات عمومی اجباری در ادامه با اشاره به اینکه مناقصه دوم USO جزو طرح ۹۰ بود که با تاخیر در سال جاری برگزار شد، گفت: وزارت ارتباطات هر سال با توجه به اعتباری که در سال برای آن توسط مجلس تصویب می‌شود موظف به برگزاری مناقصه است که امسال نیز این مناقصه به صورت عمومی و در دو مرحله برگزار شده است.
وی در ادامه افزود: امسال در مرحله مناقصه دوم طرح خدمات عمومی اجباری، ۶ کنسرسیوم آوا سل، آرین ماهواره، کوه نور، کارخانجات مخابرات ایران، ضحا تک و آزمون کیفیت حضور داشتند که به علت آنکه کوه نورهم در تراز ارایه شده وهم در پاکات “ج” کمترین مبلغ را پیشنهاد داده بود به عنوان برنده این مناقصه انتخاب شد.
کامرانی در ادامه با اشاره به اینکه براساس مفاد این مناقصه، روستاهای بالای ۲۰ خانوار به ترتیب اولویت، وارد مناقصه می‌شوند گفت: در مرحله دوم مناقصه USO امسال ۳۶۳ روستای بالای ۲۰ خانوار صاحب تلفن خانگی می‌شوند.
مجری طرح خدمات عمومی اجباری در ادامه با اشاره به اینکه روستاهای مرحله دوم این مناقصه در ۹ استان کرمان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، قزوین، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد، گیلان و هرمزگان قرار دارند، گفت: امسال به ۴۵ روستا زیر ۲۰ خانوار در ۳۰ استان کشور هم تلفن عمومی داده خواهد شد.
منبع: تلنا

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر