در حال خواندن
ارزش ۱۸هزار میلیارد تومانی برنامه تحول مخابرات
0

برنامه تحول مخابرات در راستای پیاده‌سازی کامل ساختار سازمانی و مدل عملیاتی شرکت مخابرات ایران به شمار می‌رود که قادر است ۱۵ تا ۱۸ هزار میلیارد تومان بر درآمدهای مخابراتی بیفزاید.
نود آی سی تی – فناوری اطلاعات با توجه به اینکه می‌تواند نقش موثر و به سزایی در نرخ میزان تولید ناخالص داخلی داشته باشد از اهمیت ویژه‌ای در نمودارهای سازمانی برخوردار است و سازمان‌ها با توجه به رسالتی که دارند، بیشترین استفاده را از ابزار این حوزه خواهند برد.
به عنوان مثال مدیر عامل مخابرات معتقد است که بهره‌گیری از ظرفیت‌های این حوزه (ارتباطات و فناوری اطلاعات) می‌تواند منجر به رشد ۶ تا ۷ درصدی تولید ناخالص داخلی شود و تنها راهکار برای رسیدن به این مهم فهم فناوری اطلاعات است.
البته وی بازار گردش مالی مخابرات را ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌داند که امروزه تنها ۱۲ هزار میلیارد تومان از آن محقق شده است.
اقداماتی نظیر “برنامه تحول مخابرات” از جمله مواردی به حساب می‌آید که در راستای پیاده‌سازی کامل ساختار سازمانی و مدل عملیاتی شرکت مخابرات ایران کلید خورده است و می‌تواند زمینه‌ای برای ارتقا جایگاه ارتباطی این شرکت باشد.
اما اینکه چه میزان اجرای چنین پروژه‌هایی می‌تواند مخابرات را به گردش مالی واقعی‌تر خود نزدیک کند جای سوال دارد که مدیر برنامه تحول مخابرات به آن پاسخ داده است.
بابک تراکمه در این زمینه گفت: که با اجرای موفق برنامه تحول، می‌توانیم حجم بازار ارتباطات، فناوری اطلاعات و مخابرات را به ۳۰ هزار میلیارد تومان برسانیم.
البته وی حجم بازار را بیشتر از مدیرعامل مخابرات دانست و افزود: هم‌اکنون حجم بازار ۱۵ هزار میلیارد تومان است که ۷۰ درصد آن در اختیار مجموعه مخابرات ایران است.
او بیان کرد: با اجرای موفق برنامه تحول، حجم بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات را به ۳۰ هزار میلیارد تومان می‎رسانیم.
به گزارش تسنیم، اجرای برنامه تحول مخابرات، قادر است ۱۵ تا ۱۸ هزار میلیارد تومان بر درآمدهای مخابراتی بیفزاید اما باز هم خلأ ۱۰ تا ۲۰ هزار میلیارد تومانی تا رقم واقعی ۴۰-۵۰ هزار میلیارد تومان وجود خواهد داشت.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر