در حال خواندن
نتایج بررسی‌های کیفی اپراتورها اعلام شد
0

نتایج ارزیابی شش ماهه اپراتورهای فعال در حوزه سرویس‌های ارتباطی و ارزیابی دو ماهه اپراتورهای ارایه‌دهنده اینترنت پرسرعت اعلام شد.
نود آی سی تی – حسن رضوانی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات در این باره گفت: اپراتورهای سرویس‌های ارتباطی در دو شاخص کیفیت مکالمات (SQI) و کیفیت دریافت خدمات دیتا از طریق موبایل (GPRS) در شش ماهه گذشته مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.
وی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده در شش شهر از مراکز استان‌ها شامل شهرهای تهران، ارومیه، بجنورد، قزوین، گرگان و رشت اپراتور همراه اول در میانگین شاخص کیفیت مکالمه (SQI) نسبت به اپراتور ایرانسل وضعیت بهتری دارد و در همین شاخص در ۱۳ شهر از مراکز استان‌ها شامل شهرهای ارومیه، اردبیل، اصفهان، بوشهر، بیرجند، زنجان، زاهدان، شیراز، کرمان، یاسوج، گرگان، همدان و یزد اپراتور ایرانسل از وضعیت بهتری نسبت به اپراتور همراه اول برخوردار است.
وی درباره وضعیت کیفیت مکالمه سایر شهرها عنوان کرد: در ده شهر از مراکز استان‌ها شامل شهرهای بیرجند، زنجان، سمنان، سنندج، یاسوج، خرم‌آباد، ساری، اراک، همدان و یزد اپراتور همراه اول و ۸ شهر از مراکز استان‌ها شامل شهرهای تبریز، مشهد، قزوین، سنندج، کرمانشاه، رشت، ساری و اراک اپراتور ایرانسل وضعیت کیفیت مکالمه قابل قبول است.
رضوانی در تشریح وضعیت قابل قبول گفت: وضعیت قابل قبول به این معنی است که مشترکان در حین انجام مکالمه در شبکه سلولی در اکثریت نقاط شهری امکان دریافت مکالمه در سطح استاندارد را دارند ولی در برخی از نقاط شهری، مشترک دارای کیفیت مکالمه مطلوب نیستند.
وی با اشاره به اینکه اندازه‌گیری انجام شده در سطح معابر شهری (Out Door) از دید مشترک بوده است، در مورد وضعیت اپراتورها در شاخص انتقال داده گفت: اپراتور همراه اول در حوزه GPRS سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده و کیفیت ارتباطات دیتا (کیفیت دریافت دیتا توسط مشترک) در همه استان‌ها به غیر از بوشهر و هرمزگان از وضعیت خوبی برخوردار است.
رضوانی درباره وضعیت ایرانسل افزود: اپراتور ایرانسل در حوزه GPRS‌ در سطح استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، ایلام، زنجان، کردستان، لرستان، مرکزی و همدان از کیفیت خوبی برخوردار بوده و در سایر استان‌ها نیازمند توسعه بسترها و زیرساخت‌های لازم جهت بهبود وضعیت ارائه خدمات در این حوزه است.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری درباره ارزیابی اپراتورهای ارایه‌دهنده اینترنت پرسرعت گفت: از بین ۱۲ شرکت ارایه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت (ADSL) شرکت‌های آریارسانه تدبیر، انتقال داده‌های آسیاتک، پیشگامان توسعه ارتباطات و پارسان لین ارتباطات به ترتیب رتبه‌های اول تا چهارم را کسب کردند.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح نظرسنجی تلفنی از مشترکان تأثیر بسزایی در ارزیابی عملکرد اپراتورهای سرویس‌های فناوری اطلاعات داشته است، عنوان کرد: در ارزیابی دو ماهه مهر و آبان شرکت‌های نداگستر صبا، داده‌گستر عصرنوین، داده پردازی فن آوا، انتقال داده‌های رهام داتک، عصر انتقال دادها، مخابرات ایران، کارا امین ارتباط و لایزر به ترتیب رتبه‌های پنجم تا دوازدهم را کسب کردند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر