در حال خواندن
آکادمی همراه پلی بین دانشگاه و صنعت
0

دلیل اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی همچنان مهارت های لازم برای ورود به حوزه های کاری را ندارند، قطع ارتباط بین محیط های آموزشی و صنعت است. اگر دانشجویان در حین تحصیل بدانند که برای یافتن شغل تنها نمی توان به اطلاعات تئوری اتکا کرد و از طرفی این امکان برای آنها وجود داشته باشد که از دوره های کارآموزی سازمان های مرتبط استفاده کنند دیگر با خیل فارغ التحصیلان سردرگمی که فرصت آموزش پیش از ورود به کار را ندارند، مواجه نخواهیم شد. در این راستا شرکت ارتباطات سیار ایران در اقدامی خلاقانه با هدف تربیت، توسعه و توانمندسازی سرمایه‌های انسانی اکوسیستم دیجیتال کشور آکادمی همراه را در تابستان ۹۹ تاسیس کرد که موضوع این گزارش به نحوه فعالیت های این مرکز اختصاص دارد.

آکادمی همراه چیست

آکادمی همراه با دو هدف ارتقای مهارت‌های سرمایه انسانی گسترده در سرتاسر کشور که در بخش‌های گوناگون این خانواده بزرگ در حال فعالیت هستند و ورود به حوزه ارائه خدمات آموزشی برای تربیت نسل‌های جدیدی که قرار است در سال‌های آینده به این خانواده اضافه شوند تشکیل شده است. برای این منظور این آکادمی دو ماموریت برای خود درنظر گرفته است: یکی ارائه آموزش با کیفیت و در دسترس برای همگان و دیگری ارائه کارآموزی تخصصی و جذب استعدادهای متناسب با نیازهای همراه اول.

 

بررسی وضعیت آکادمی سال ۱۴۰۱

بر اساس گزارش های اعلامی از آکادمی همراه پرتکرارترین رشته های تحصیلی شامل رشته های مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع و مهندسی برق و پرطرفدارترین موقعیت های کارآموزی مربوط به کارشناس تحلیل داده، توسعه دهنده پایتون، توسعه دهنده Front-End و کارشناس طراحی گرافیک می شود.

در فرآیند برگزاری دوره ها در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۳ هزار درخواست از سوی متقاضیان دریافت شد که از بین آن ها تعداد ۱۶ هزار ۸۹۰ به عنوان رزومه منحصر بفرد درنظر گرفته شد. از بین این تعداد ۳۴۵ نفر در دوره کارآموزی شرکت داده شدند که در نهایت از بین این تعداد ۱۵۵ نفر به استخدام شرکت همراه اول و شرکت های تابعه درآمدند.

لازم به ذکر است که از بین تعداد پذیرفته شدگان در کارآموزی ۷۲ درصد از آنها از دانشگاه های دولتی و ۲۸ درصد از آنها از دانشگاه های غیردولتی بوده اند. همچنین ۴۳ درصد از کارآموزها از بین خانم ها و ۵۷ درصد از آنها از بین آقایان بوده اند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر