در حال خواندن
آقای دکتر! ما هفت رنگ هستیم شما پاسخگو باشید
0

جناب آقای عمیدیان، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان مقررات و ارتباطات رادیویی، روز چهارشنبه گذشته در حاشیه جلسه‌ای، در پاسخ به سوال و احتمالا سخنان تحریک آمیز خبرنگار فناوران، با لحنی به دور از انتظار و بسیار غیر حرفه‌ای و با نمایش زبان بدن و با داد و فریاد می‌گوید که «به رسانه‌های رنگی» پاسخ نمی‌دهم.
علی شمیرانی
حالا یک هفته از انتشار این مطلب در روزنامه فناوران می‌گذرد. در این مدت سکوت کرده بودیم تا شاید فرصتی برای پاسخی فراهم شود. اما در کمال تعجب آقای عمیدیان نه تنها از این فرصت برای تکریم ارباب جراید و دلجویی احتمالی استفاده نکرد، بلکه اصولا هیچ واکنشی نیز نسبت به این مساله از خود نشان نداد. این موضوع خود سندی برای ناظران این ماجرا شد که با سبک و شیوه ایشان در برخورد و پاسخ به رسانه‌ها آشنا شوند. تلخ‌تر اینکه روابط عمومی وزارت ارتباطات نیز نه تنها چشم خود را بر کم و کیف این ماجرا بست، حتی با راه‌اندازی یک سایت جدید و انتشار یک مطلب به جای تکذیب، از چنین اقدامی تلویحا دفاع هم کرد!به این ترتیب حالا پرده جدیدی در نحوه عملکرد این نهاد بالا رفته و نمره منفی دیگری در کارنامه کوتاه آغاز به کار برخی از مدیران جدید وزارت ارتباطات ثبت شد.اما در خصوص خط‌کشی‌ها، برچسب‌زنی‌ها و فیلترکردن‌های خبرنگاران و رسانه‌ها که اخیراً‌ مد شده، باید به بزرگوارانی همچون آقای عمیدیان گفت، خبرنگارها رنگی که هیچ ،به فرض که هفت رنگ باشند، شما که انشاالله رنگی نبوده و مساله و مشکلی ندارید، چرا از پاسخ‌گویی گریزانید؟خبرنگار هر مرض و غرضی در دل داشته و به هر شخص و مکانی وابسته باشد، پرسش می‌کند، مدیران نیز می‌بایست در کمال احترام و خونسردی پاسخ‌گوی عملکرد خود باشند. به همین سادگی!داد و بیداد را اصولاً کسانی راه می‌اندازند که چیزی در چنته ندارند.شاید باید سن و سال و جایگاه شغلی را نیز به جنابعالی خاطرنشان کرد که برخی از این خبرنگاران هم‌سن فرزند شما هستند.و البته پر واضح است که اتفاقات مشابهی در انتظار سایر همکاران خبرنگار نیز هست.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر