در حال خواندن
گوگل سلامت و زیبایی‌اندام را یک‌جا جمع می‌کند
0

مدتی است که صنعت تکنولوژی به سلامت و تناسب اندام روی آورده و همه روی دست هم بلند می‌شوند. گوگل هم با « گوگل فیت» وارد عرصه می‌شود.
نود آی سی تی – ماه پیش سامسونگ پلاتفرم سامی را رو کرد، اخیرا هم اپِل یک بستۀ سلامت معرفی کرد. گوگل هم برنامه دارد به زودی یک سرویس سلامتی راه بیاندازد. برخی می‌گویند سرویس گوگل که فعلا اسمش را «گوگل فیت» گذاشته‌اند یک رشته خدمات سلامتی است که قرار است داده‌های متعلق به سایر اپلیکیشن‌های سلامت و زیبایی اندام را یک جا جمع کند.گویا گوگل فیت داده‌ها را از طریق رابط‌های برنامه‌ریزی نرم‌افزاری (API) باز جمع می‌کند. به گفته یکی از منابع مطلع «ابزارک پوشیدنی از این طریق می‌تواند داده‌هایی نظیر ضربان قلب و قدم‌ها را اندازه بگیرد که و از طریق اتصال با سرویس‌های ابری گوگل بخشی از اکوسیستم گوگل فیت بشود».به نظر می‌رسد مستقیما به سوی بسته سلامت اپل (یا هلث کیت) که برای جمع آوری و تحلیل داده‌ها طراحی شده نشانه گرفته‌اند. این اپلیکیشن اپل می‌تواند داده‌ها را از اپلیکیشن‌های شخص ثالث بگیرد. این مجموعه داده‌ها بعدا می‌توانند در صورت تائید کاربران در دسترس متخصصین حرفه بهداشت و سلامت قرار بگیرند. اپل برای تحقق این امر با کلینیک معروف مایو (Mayo Clinic) شریک شده‌است.منابع مطلع می‌گویند ساختن اپلیکیشن‌هایی که اطلاعات مربوط به سلامت و بهداشت را در جمع می‌کند برای گوگل و اپل بسیار مشکل بوده چرا که مسائلی نظیر خصوصی بودن اطلاعات در این زمینه بسیار حساس و جدی است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر