در حال خواندن
گوگل با این دوربین قصد دیدن خانه و خانواده شما را دارد؟
0

بعد از معامله ۵۵۵ میلیون دلاری و خرید کمپانی دوربین‌های سی سی تی وی Dropcam توسط Nest دوباره موضوع احتمال نقض حریم خصوصی توسط گوگل (مالک اصلی Nest) پیش آمده است.
نود آی سی تی – آیا غول جستجو نیاز به دیدن خانه و خانواده شما دارد تا از طریق وب و … برایتان تبلیغ بفرستد؟کمپانی Nest با محصولات متصل به اینترنت خود در حوزه خانه هوشمند و عرضه سیستم های مانیتورینگ آگاهی دهنده نسبت به دود و آتش و … فعالیت می کند و بعد از اینکه گوگل این کمپانی را خرید، اعلام شد ممکن است کاربران تبلیغات تجاری را از سوی گوگل دریافت کنند.حالا با خرید کمپانی دوربین‌های امنیتی و “سی سی تی وی” با مالکیت گوگل، باید منتظر تحولات جدید در این خصوص بود و گوگل با هدف پول سازی دنبال راهکارهای تبلیغاتی است و ممکن است با نفوذ به خانه ها از طریق این دوربین ‌ها سعی کند گرایش تبلیغاتی کاربران را رصد کند.گوگل مدعی است در پلتفرم به روز شده خود (Googles AdWords platform) فیلترهای مناسبی را برای جلوگیری از این نوع نقض‌ها تعریف کرده است و نیازی به ایجاد شک و تردید در کاربران نیست.در ویژگی جدید تبلیغات گوگل، اینکه کاربر دارای بچه هست یا نه نیز وجود دارد و به گفته لری کیم مدیر تکنیکال WorldStream که مسوول این پروژه است سه سطح دسترسی به صورت “والدین هستم”، “والدین نیستم و “نامشخص” تعریف شده است.جالب اینجاست برای کاربرانی که اظهار می کنند بچه دارند، پوشک بچه، مانیتور بچه (ارسال ایمیل به جی میل والدین در مواقع ضروری) و کتابهای کمکی برای مراقبت از کودکان به صورت تبلیغی ارسال می شود و در درازمدت به نفع گوگل و کاربر می شود چرا که هزینه اضافی تبلیغاتی برای گوگل حذف می شود و کاربر نیز تبلیغ غیر ضرور را نمی بیند.  

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر