در حال خواندن
گوگل، عاشق روبات‌ها شده است
0

گوگل به تازگی به علم روباتیک علاقه نشان می‌دهد تا حدی که اندی رابین، مدیر بخش آندرویید را مامور رهبری پروژه‌های روباتیک کرده و روی چندین شرکت فعال در زمینه روباتیک نیز دست گذاشته است. یکی از این شرکت‌ها شرکت بوستون داینامیکز است که در ساخت روبات‌های چارپای تندرو و اغلب با قابلیت‌های بالای ذهنی، تبحر دارد. محصولات این شرکت در سال‌های اخیر روبات‌هایی همچون سگ بزرگ (BigDog) بوده که می‌تواند در یخ و برف راه برود یا چیتایی که در هر ساعت ۲۹ مایل می‌دود و همچنین روبات انسان‌نمای PETMAN. براساس شنیده‌ها، قراردادهای قبلی این شرکت همچون قرارداد همکاری با آژانس ملی تحقیقات دفاعی (DARPA) با مبلغ ۸/۱۰ میلیون دلار همچنان پابرجا خواهد ماند. اگرچه این قرارداد با یک موسسه‌ نظامی‌است، اما گوگل اعلام کرده که هدف این شرکت تبدیل شدن به یک تولید کننده تجهیزات نظامی‌نیست. گفتنی است که بوستون داینامیکز در سال ۱۹۹۲ در موسسه فناوری ماساچوست (MIT) شکل گرفته و بعد از آن با توجه به رشد سریعش موفق به همکاری با سازمان‌های نظامی‌شده است.
گزارش: نسترن صائبی منابع: The Verge و TechCrunch
علت علاقه گوگل چیست؟سوال اینجاست که گوگل واقعا چه نیازی به روبات‌ها دارد و آیا این کار را به دلیل افزایش درآمد انجام می‌دهد؟ همانطور که می‌دانید بازار موبایل به استثنای موبایل‌های پوشیدنی کاملا اشباع شده است. در حال حاضر میلیون‌ها گوشی در دست کاربران است که تقریبا تمامی‌آنها نیز به اینترنت متصل هستند و بیشتر آنها یا مبتنی بر آندرویید هستند یا iOS. به‌نظر می‌رسد دیگر نو‌آوری خاصی در این حوزه بروز نخواهد کرد و فقط امکانات و ویژگی‌های موجود در طی سال‌های آینده به‌روز شده یا ارتقا پیدا می‌کند.همانطور که می‌دانید عینک گوگل یا گوگل ‌گلس یکی از فناوری‌های جدید گوگل است. دارندگان گوگل‌گلس با استفاده از امکانات و ویژگی‌هایی مثل استفاده از نقشه و مسیریابی، یافتن رستوران‌ها و اماکن عمومی، تبدیل به یکی از بهتریان مشتریان گجت‌پوشیدنی گوگل خواهند شد، چراکه به‌ عنوان گوش و چشم گوگل عمل می‌کنند. اما گویا این اطلاعات نیز عطش گوگل برای دریافت اطلاعات را از بین نمی‌برد. موضوع اینجاست که عوامل انسانی محدودیت‌های بسیاری را برای گوگل رقم خواهند زد. انسان‌ها در مقایسه با روبات‌ها توانایی کمتری برای جست‌وجوی داده‌ها دارند.  روبات‌های می‌توانند به ‌جای انسان‌ها در خطوط تولید مشغول به‌ کار شوند. علاوه بر این، پهبادها و روبات‌های پرنده هوشمند و کنترل شونده نیز انجام بسیاری از کارها را ممکن می‌سازند. روبات‌های خانه‌دار علاوه بر انجام کارهای منزل، می‌توانند شما را در زمان بیماری نیز کمک کنند.
به گزارش فناوران، این موارد مصداق‌های بارزی از اقداماتی است که روبات‌ها می‌توانند در سال‌های آینده انجام دهند و همه، دلایلی هستند که گوگل را مجاب به سرمایه‌گذاری در حوزه‌ روباتیک کرده است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر