در حال خواندن
رگولاتوری اجازه توسعه به همراه اول نمی دهد
0

به گفته معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا زمانی که همراه اول، بدهی خود را به دولت پرداخت نکند، اجازه توسعه به این اپراتور را نخواهیم داد.
نود آی سی تی – لطف الله سبوحی با بیان اینکه همراه اول بیش از ۲ سال است که حق السهم دولت از محل درآمدهای حاصل از پیامک را پرداخت نکرده است، گفت: رقم دقیق بدهی همراه اول را در حال حاضر به خاطر ندارم.
معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اختلاف نظر همراه اول و سازمان تنظیم گفت: مسوولان شرکت ارتباطات سیار ایران ( همراه اول ) ادعا می کنند که سهم دولت از محل درآمدهای پیامکی ۵ درصد است در حالی که در پروانه، این رقم ۲۸ درصد تعیین شده است.
سبوحی افزود: تمام خدمات همراه اول مشمول پرداخت ۲۸ درصد حق السهم به دولت است و این اپراتور براساس پروانه باید ۲۸ درصد درآمد خود از عرضه انواع خدمات را به دولت پرداخت کند.
وی ادامه داد: همه اپراتورهای تلفن همراه باید در شرایط مساوی به رقابت بپردازند، از این رو نمی توان از اپراتور سهم کمتر و از اپراتور دیگر سهم بیشتری دریافت کرد.
به گفته سبوحی، در حال حاضر ایرانسل نیز مطابق پروانه ۲۸ درصد از درآمدهای پیامکی را به دولت پرداخت می کند و این رقم در مورد تالیا بر اساس پروانه ۲۳.۶ درصد است.
 
دادگاه اجازه پرداخت حق السهم را نمی دهد
مدیرعامل همراه اول نیز در این خصوص گفت: همراه اول هم‌اکنون این سهم را ۱/۲۸ درصد محاسبه می‌کنند اما تا زمان تعیین تکلیف نهایی این سود را به دولت و سایر سهامداران پرداخت نمی‌کنیم.
وی افزود: موضوع از این قرار است که در پروانه شرکت مخابرات ایران سهم دولت از مکالمه ۱/۲۸ درصد و از دیتا پنج درصد تعیین شده است.
صدوقی گفت: همراه اول معتقد است، پیامک جزیی از خدمات دیتا محسوب می‌شود و این اپراتور باید از محل درآمد پیامک‌ها پنج درصد حق‌السهم به دولت بپردازد.
وی بیان کرد: سازمان تنظیم مقررات به نمایندگی از دولت نظر مخالف دارد و معتقد است پیامک جزیی از سرویس مکالمه است و همراه اول باید ۱/۲۸ درصد به دولت سود بپردازد.
مدیرعامل همراه اول افزود: تعیین تکلیف این موضوع برای کار کارشناسی به یک هیات سه نفره واگذار شد که از این هیات دو نفر نظر همراه اول را تایید کردند و یکی از کارشناسان نظر رگولاتوری را تایید کرد.
 وی عنوان کرد: به این ترتیب تفسیر پروانه بین همراه اول و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به یک گروه کارشناس پنج نفره واگذار شده است.
صدوقی گفت: بنابراین هم‌اکنون در صورت‌های مالی شرکت سهم دولت از پیامک‌های همراه اول ۱/۲۸ درصد محاسبه می‌شود، اما تا زمان تعیین تکلیف نهایی این مبلغ به هیچ کس پرداخت نمی‌شود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر