در حال خواندن
گشایش نمایشگاه تلکام ۲۰۱۲ بدون اسپانسر
0

نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۱۲ امسال در حالی برگزار می شود که پس از گذشت نزدیک به ۱۲ سال، امسال هیچ‌کدام از صحنه گردانان اصلی حوزه ارتباطات کشور حاضر به اسپانسری بزرگ ترین نمایشگاه ارتباطات کشور نشده اند.
نود آی سی تی – لادن ملکی، مدیر اجرایی نمایشگاه تلکام ۲۰۱۲ با تایید این مطلب گفت: امسال به دلیل تغییر سیاست شرکت‌های تجاری، موفق به جذب اسپانسر برای سیزدهمین نمایشگاه تلکام نشدیم .
گفته می شود که هر سه اپراتور تلفن همراه کشور برای اسپانسری نمایشگاه پا پیش گذاشته بودند، اما نهایتا با هیچ‌کدام توافقی انجام نشد. ملکی در این باره توضیح داد: اپراتور اول، دوم و سوم برای اسپانسری نمایشگاه تلاش‌هایی انجام دادند که گویا با تغییر سیاست‌های تبلیغاتی شان، از اسپانسری نمایشگاه منصرف شدند.
وی گفت: طبیعی است که وقتی هزینه‌های جانبی شرکت‌ها افزایش می‌یابد سیاست‌های تبلیغاتی نیز تغییر کند و به جای اسپانسر شدن در نمایشگاه ضمن حضور گسترده‌تر و پررنگ در نمایشگاه از ابزارهای تبلیغاتی دیگری نیز استفاده شود.
وی افزود: ما در خصوص اسپانسری نمایشگاه تلکام کاملا منعطف برخورد کردیم هر چند که از دید ما اسپانسری فقط بخشیاز نمایشگاه تلکام ۲۰۱۲ است و نبود اسپانسر لطمه‌ای به برگزاری باشکوه آن نمی‌زند. ضمن اینکه تلاش ما بر این بوده است که استانداردهای تبلیغاتی این نمایشگاه، با وجود نداشتن اسپانسر، تمام و کمال حفظ شود.
اما به هر حال به نظر می رسد با توجه به مبلغ قرارداد، جذب اسپانسر جذابیت زیادی برای مجری نمایشگاه داشته باشد.
ملکی در این باره گفت: مبلغ قرارداد اسپانسری نمایشگاه در سال‌های گذشته صرف اطلاع رسانی و تبلیغات خود نمایشگاه شده و ریالی از آن به مجری نرسیده‌ است و ما اصلا از اینکه امسال نتوانستیم اسپانسر داشته باشیم ناراحت نیستیم.
گفتنی است، شرکت مجری نمایشگاه تلکام ۲۰۱۲ “پالار سامانه” بر مبنای خدماتی که مد نظر مقاضیان اسپانسری بوده است، مبلغی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برای اسپانسری امسال در نظر داشت‌ که به گفته ملکی، با خدماتی که برای ارایه به اسپانسر در نظر گرفته شده بود، مبلغ مناسبی بود و اینکه چرا شرکت‌های بزرگ ارتباطی که این روزها مبالغ زیادی صرف تبلیغات در صدا و سیما می‌کنند، حاضر به حمایت مالی نمایشگاه تخصصی حوزه خود نشده اند سوالی است که هنوز پاسخ روشنی به آن داده نشده است.
ملکی در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن بر قیمت فروش غرفه‌های ارزی در نمایشگاه امسال گفت: غرفه‌های ارزی امسال با نرخ آزاد ارز به فروش رسیده است.
وی درخصوص اینکه چرا برای استفاده از نرخ ارز مرجع که این روزها توسط مجریان نمایشگاه الکامپ در حال پیگیری است، اقدام نشده است، گفت: این موضوع را ما نیز همچون سایر مجریان نمایشگاهی در نامه‌ای از مراجع ذیربط پیگیری کرده ایم تا فروش غرفه‌های ارزی با نرخ مرجع انجام شود.
وی بیان کرد: از آنجا که صدور بخش‌نامه‌های جدید زمان بر است این موضوع شامل حال شرکت‌کنندگان نمایشگاه تلکام امسال نشد.
وی در خصوص اینکه آیا این موضوع عاملی برای استقبال نکردن شرکت‌های خارجی برای حضور در نمایشگاه بوده است، افزود: با توجه به اینکه شرکت‌های حاضر در حوزه ارتباطات دارای قدمت و وضع اقتصادی خوبی هستند، موضوع گران شدن ارز نمی‌تواند عامل اصلی برای حضور نیافتن آنها در نمایشگاه امسال باشد.
مدیر اجرایی نمایشگاه تلکام ۲۰۱۲ گفت: صنعت مخابرات کشور در ردیف‌های اول تحریم‌های اقتصادی قرار دارد و عامل اصلی حضور ضعیف شرکت‌های بین المللی همین تحریم‌هایی است که سیاست‌مداران کشورهای اروپایی و آمریکایی به کشورمان تحمیل کرده‌اند. ضمن اینکه خوشبختانه مشارکت بخش داخلی در نمایشگاه تلکام امسال افزایش ۲۵ درصدی داشته است.
وی در خصوص زمان افتتاح نمایشگاه امسال که گویا یک روز زودتر از تاریخ رسمی خود افتتاح شد گفت: با توجه به حضور وزیرات ارتباطات کشورهای عضو اکو در ایران به منظور آشنایی آنها با توانمندی‌های صنعت مخابرات و ارتباطات کشور امسال یک روز زودتر نمایشگاه افتتاح شد.
 
حضور ۲۱۰ شرکت داخلی و خارجی در سیزدهمین نمایشگاه تلکام
ملکی در خصوص استقبال از نمایشگاه امسال گفت: سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابراتی و اطلاع رسانی – ایران تلکام ۲۰۱۲ – با حضور و مشارکت ۲۰۷ شرکت داخلی و خارجی ۲۴ تا ۲۷ آبان ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.
وی افزود: در سیزدهمین نمایشگاه تلکام ۱۸۵ شرکت و واحد تولیدی داخلی و ۲۲ شرکت خارجی از ۸ کشور جهان آخرین دستاوردهای خود را در زمینه ارتباطات، مخابرات و فناوری اطلاع رسانی در معرض دید کارشناسان و علاقه‌مندان قرار می‌دهند.
وی از کشورهای آلمان، انگلستان، ایتالیا، چین، سوئیس، کانادا، کره جنوبی و لهستان به عنوان کشورهایی یاد کرد که شرکت‌ها و نمایندگی‌های آنها در نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۱۲ حضور دارند.
مدیر اجرایی سیزدهمین نمایشگاه صنایع مخابراتی و اطلاع رسانی گفت: نمایشگاه امسال در سالن‌های ۶،۷،۸،۹،۱۰،۱۱،۱۲،۱۳ و ۲۷ در فضایی به مساحت ۲۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع و همچنین فضای باز برگزار می‌شود.
در این نمایشگاه گروه شرکت‌های مخابرات ایران، شرکت‌ها و اپراتورهای اول، دوم و سوم، شرکت‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت‌های بخش خصوصی حضور دارند و جدیدترین سرویس‌ها، دستاوردها و خدمات خود را ارایه می‌کنند.
وی ایجاد فرصت برای ارتباط بین خریداران و فروشندگان کالا و خدمات، فراهم کردن بستر مناسب برای انتقال بیشتر فناوری‌های روز به داخل کشور، تشویق و ترغیب تولیدکنندگان برای رقابت پویا و تامین نیازمندی‌های این صنعت در داخل کشور، عرضه و معرفی آخرین دستاوردها و توانمندی‌های شرکت‌ها و تولیدکنندگان کشورمان و اطلاع رسانی درباره آخرین دستاوردهای صنعت مخابرات، ارتباطات و اطلاع رسانی دیگر کشورها، مهمترین اهداف برپایی سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابراتی و اطلاع رسانی – ایران تلکام ۲۰۱۲ – است.
سیزدهمین نمایشگاه ایران تلکام از ۲۴ تا ۲۷ آبان ماه از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران پذیرای بازدیدکنندگان است. گفتنی است بازدید از نمایشگاه ایران تلکام برای دانشجویان رایگان است.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر