در حال خواندن
فراخوان ویژه تبدیل سیمکارت‌های اعتباری به دائمی توسط همراه اول
0

در اقتصاد مفهومی تحت عنوان هزینه فرصت وجود دارد که معنای آن این است که همواره به ازای چیزی که به دست می آوریم، چیزی را هم از دست می دهیم. این مفهوم آشنا در همه ابعاد زندگی همان معنا را تداعی می کند. مثال بارز آن زمان است. زمانی که صرف انجام یک فعالیت می شود، می توانست برای فعالیتی دیگر صرف شود. مثال دیگر آن نحوه هزینه کرد افراد است. پولی که صرف خرید یک کالا یا خدمت می شود، مانع از اختصاص آن هزینه برای خرید کالا یا خدمتی دیگر می شود. بنابراین همواره با انتخاب های مختلفی روبرو هستیم. انتخاب بین دو یا چند گزینه. آنچه به تصمیم گیری می انجامد نتیجه اولویت های ماست. اینکه مثلا در دو ساعت پیش رو ورزش کنیم، کتاب بخوانیم، استراحت کنیم، به خرید برویم و یا … منوط به آن است که کدامیک برای ما مناسب تر است و با اهداف و برنامه های ما هماهنگ تر است. موضوع این گزارش انتخاب بین سیمکارت های اعتباری یا دائمی همراه اول است. اگر زمانی مشترکی انتخابش سیمکارت اعتباری بوده و حالا اولویتش تغییر کرده و علاقمند به استفاده از سیمکارت دائمی است و همچنان دوست دارد شماره سابق خود را حفظ کند چه تمهیداتی برای این مشترک توسط همراه اول در نظر گرفته شده است.

طرح تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی در یک اتصال دائمی

معمولا کسانی که برای اولین بار اقدام به خرید سیمکارت می کنند به ویژه نوجوانان خرید خود را با سیمکارت اعتباری آغاز می کنند. شاید از دلایل آن قیمت خرید پایین تر و کنترل هزینه های این افراد توسط والدینشان باشد. اما فرآیند شارژ مجدد اعتبار و قطع شدن احتمالی ارتباط به دلیل اتمام شارژ می تواند تا حدودی ناخوشایند و در طولانی مدت آزار دهنده باشد. از طرفی نوع سیمکارت (اعتباری یا دائمی)، کد و میزان رند بودن شماره ها تا حدودی در وجهه عمومی فرد اثرگذار است. بنابراین این امکان وجود دارد که فرد بخواهد به سمت سیمکارت های دائمی مهاجرت کند.

اپراتور همراه اول برای پاسخ به نیاز این مشترکان طرحی تحت عنوان یک اتصال دائمی را به اجرا گذاشته که مطابق آن مشترک می تواند بدون نیاز به خرید سیم کارت جدید، سیم کارت اعتباری فعلی خود را به دائمی تبدیل کند. هزینه تبدیل سیم کارت از اعتباری به دائمی مبلغ صد هزار تومان است که ۳۶ هزار تومان آن بابت تضمین پرداخت درنظر گرفته شده است. برای کسانی که در بازه زمانی اول بهمن تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۰ تبدیل اعتباری به دائمی را انجام دهند، ۳۰ درصد تخفیف درنظر گرفته شده است و با قیمت ۷۰ هزار تومان ارائه می شود.

درگاه های ارایه سرویس تبدیل اعتباری به دائمی

فروشگاه آنلاین همراه اول یکی از سه درگاه تبدیل سیمکارت اعباری به دائمی است. مشترک اعتباری می تواند با ورود به فروشگاه آنلاین همراه اول منوی تبدیل اعتباری به دائمی را انتخاب کرده و سپس در ادامه شماره اعتباری خود را وارد کند. در ادامه برای وی یک رمز یکبار مصرف ارسال می شود و مشترک می تواند پس از مطالعه و تایید قوانین و شرایط تاییدیه خود را جهت کسر مبلغ تبدیل ارسال کند. پس از این مرحله دیگر سیمکارت اعتباری به دائمی تبدیل شده است.

درگاه دیگر استفاده از آخرین نسخه اپلیکیشن همراه من است. در اپلیکیشن همراه من نیز مسیر مشابهی وجود دارد. مشترک با انتخاب منوی خدمات، خدمات سیمکارت، تبدیل به دائمی می تواند نسبت به تبدیل سیمکارت خود اقدام کند.

درگاه سوم و آخر مراجعه حضوری به مراکز فروش و خدمات حضوری همراه اول است. در هنگام مراجعه لازم است مالک خط با همراه داشتن کارت ملی و سیم کارت فعال نسبت به تکمیل و امضای فرم مربوطه اقدام کند.

گفتنی است بسته اینترنت ۳۰ گیگابایت به مدت  یکماه از زمان فعالسازی برای مشترک به عنوان بسته خوشامد دائمی درنظر گرفته شده است.

 

 

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر