در حال خواندن
کاهش تعرفه مکالمات بین الملل تا دقیقه‌ای ۵۰ تومان
0

شرکت ارتباطات زیرساخت تعرفه جدید مکالمات بین الملل از طریق دوصفر مخابرات را با هدف مدیریت پویای تعرفه مکالمات بین الملل به تمامی اپراتورهای ثابت و همراه کشور ابلاغ کرد.
نود آی سی تی –  تعرفه‌های جدید برای مشترکان تلفن ثابت و همراه کشور به پیشنهاد شرکت ارتباطات زیرساخت و تایید رییس مجمع عمومی این شرکت در ۱۱ سطح مختلف به مقصد سایر کشورها به تفکیک شبکه اپراتورهای تلفن همراه و اپراتورهای تلفن ثابت، به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارایه شده است که این پیشنهاد در این کمیسیون تصویب و به شرکت ارتباطات زیرساخت ابلاغ شد.
شرکت ارتباطات زیرساخت نیز این تعرفه را در اول شهریورماه جاری به ۱۰ اپراتور مخابراتی اعلام کرده که این اپراتورها موظفند از اول شهریورماه تعرفه مکالمات بین الملل خود را براساس تعرفه‌های جدید محاسبه کنند.
براین اساس سقف تعرفه انتقال صوت بر بستر اینترنت (VoIP) به سمت خارج از کشور تا سقف تعرفه‌های تعیین شده است.
شرکت ارتباطات زیرساخت آبان ماه سال ۹۰ نیز براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، نرخ مکالمات دو صفر کشورهایی که بیشترین ترافیک مخابراتی را با ایران دارند تا سقف ۷۵ درصد کاهش داد که این مصوبه با واکنش و انتقاد شرکت‌های ارایه دهنده تلفن بین الملل از بستر اینترنت – voip – شد چرا که این شرکت‌ها معتقد هستند که کاهش نرخ مکالمات از طریق دو صفر مخابرات باعث می‌شود کاربران از بستر تلفن اینترنتی و کارت تلفن برای مکالمات بین الملل استفاده نکنند.
هم اکنون و طبق مصوبه جدید شرکت ارتباطات زیرساخت، تعرفه یک دقیقه مکالمات بین الملل صادره از کشور به اغلب کشورها و در ۱۱ سطح تعریف شده است که برای مثال کاربران ایرانی برای تماس با کشورهای سطح اول از تلفن ثابت و یا همراه به ازای هر دقیقه مکالمه تنها ۵۰ تومان می پردازند که این رقم حتی در مقایسه با نرخ مکالمات داخلی تلفن همراه در کشور نیز رقم بسیار پایینی است.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر