در حال خواندن
کابل‌های مسی با فناوری نسل جدید جایگزین می‌شود
0

شرکت مخابرات استان تهران در راستای توسعه شبکه کابل و ارتقای کیفیت خدمات بر پایه تلفن ثابت، نسل جدید کابل‌های نوری مبتنی بر تکنولوژی GPON را جایگزین کابل‌های مسی فعلی می‌کند که در این راستا فاز آزمایشی این پروژه در شهرستان بومهن با موفقیت به اجرا درآمد.
نود آی سی تی – فرهاد جهانبخش مدیرکل مخابرات منطقه ۷ استان تهران در حاشیه بازدید خبرنگاران از این منطقه مخابراتی در شهرستان بومهن با اشاره به مزایای جایگزینی تکنولوژی جدید GPON با کابل‌های مسی گفت: اجرای این طرح در راستای سیاست‌های توسعه‌ای مخابرات صورت گرفته است که در این راستا توسعه شبکه کابل با تکنولوژی نوری GPON در سطح شهر پردیس بومهن برای ۵ هزار شماره به مرحله بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه اجرای این نوع فیبر مخابراتی ارتباط بهتر دیتا و ADSL را برای مشترکان مخابرات برقرار می‌کند بیان کرد: این پروژه هم اکنون به صورت آزمایشی در شهرستان بومهن تهران در حال اجرا است و به زودی در دیگر مناطق تهران نیز جایگزین کابل‌های مسی و سیستم‌های آنالوگ و دیجیتال می‌شود.
جهانبخش با تاکید براینکه این سیستم برای ارتباطات دیتا بسیار مهم تلقی می‌شود ادامه داد: تکنولوژی GPON امکان واگذاری سریع و به روز اینترنت پرسرعت با کیفیت را فراهم می‌کند و از طرفی مشکل سرقت کابل‌های مسی برای همیشه برطرف می‌شود.
مدیرکل مخابرات منطقه ۷ استان تهران بیان کرد: این تکنولوژی که بر پایه مخابرات نوری اجرایی خواهد شد در پروژه مسکن مهر به تعداد ۲ هزار شماره نصب شده است و برای ۴ هزار واحد در حال واگذاری مسکن مهر در این شهرستان نیز نصب خواهد شد.
وی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه سرقت کابل‌های مخابراتی مسی که سالانه رقم بسیاری به مخابرات کشور ضرر وارد می‌کند ادامه داد: با اجرای پروژه GPON در کل استان تهران، رقم سرقت‌های کابل‌های مخابراتی به صفر خواهد رسید.
به گفته وی هم اکنون سامانه ۱۹۰ مخابرات به عنوان سامانه پیگیری شکایات و ارتباطات مردمی برای اعلام سرقت کابل‌های مخابراتی در دسترس مشترکان قرار دارد و در همین حال شماره پیام حراست مخابرات شامل ۱۸۴۸، ۷۷۶۵۶۵۶۵ و ۷۷۶۵۶۶۶۶ برای دریافت مشکلات قطعی تلفن به دلیل سرقت کابل در اختیار کاربران است؛ در این زمینه مخابرات منطقه ۷ تهران – بومهن- نیز سامانه ۵۵۵ را برای ارسال هرگونه اخباری در زمینه سرقت کابل‌ها راه‌اندازی کرده است که مشترکان در صورت مشاهده موارد مشکوک روی تاسیسات مخابراتی در بعد از ساعات اداری می‌توانند از این طریق، شرکت مخابرات را در جریان وقایع این چنینی قرار دهند.
جهانبخش از استقبال مشترکان مخابرات حومه تهران از سرویس پرداخت تلفنی و تلفن گویای ۱۸۱۸ خبر داد و گفت: آمارها نشان می‌دهد که مشترکان حومه تهران از این سرویس برای پرداخت غیرحضوری قبوض خود و نیز دریافت مبلغ بدهی بیشتر استفاده می‌کنند براین اساس پیش بینی می‌شود که در آینده نزدیک معضل توزیع قبوض برای همیشه مرتفع شود و دیگر نیازی به چاپ قبض کارکرد مشترکان احساس نشود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر