در حال خواندن
سرمایه گذاری ۴ هزار میلیارد تومانی در دفاتر پیشخوان دولت
0

به گفته رییس کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت، بخش خصوصی تاکنون چهار هزار میلیارد تومان برای ایجاد دفاتر پیشخوان سرمایه گذاری کرده است.
نود آی سی تی – علی فلاح حقیقی امروز عصر در همایش هم اندیشی مسوولان دولتی و کارگزاران دفاتر پیشخوان دولت گفت: اگر ساختار اقتصادی مستقل برای شبکه دفاتر پیشخوان ایجاد نشود، این سرمایه گذاری از بین خواهد رفت.
وی از توسعه نامتوازن دفاتر پیشخوان در کشور انتقاد کرد و افزود: انتظار ما از کارگروه راهبری دفاتر پیشخوان جلوگیری از توسعه نامتوازن دفاتر پیشخوان است.
فلاح ادامه داد: توسعه کمی و افزایش بیش از نیاز دفاتر پیشخوان، اقتصاد این دفاتر را تهدید می‌کند و به همین دلیل تاکنون تعداد زیادی از دفاتر فعال از چرخه فعالیت خارج شده‌اند.
رییس کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت از ایجاد تشکیلات موازی و انجمن‌های صنفی موازی دفاتر پیشخوان در استان تهران گلایه کرد و گفت: ایجاد تشکیلات موازی نتیجه‌ای جز اتلاف وقت و انرژی مسوولان دولتی و بخش خصوصی ندارد.
وی بیان کرد که با حمایت اداره کار و استانداری تهران، یک تشکیلات واحد در این استان ایجاد شود.
رییس کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت گفت: ظرف یک ماه آینده بیش از ۲۵۰ خدمت در شبکه دفاتر پیشخوان ارایه خواهد شد.
وی افزود: براساس آخرین توافقی که کانون کشوری دفاتر پیشخوان با وزارت جهاد کشاورزی داشته است، به زودی بیش از ۲۰۰ خدمت پر ترافیک مربوط به حوزه جهاد کشاورزی، در دفاتر شهری دفاتر پیشخوان ارایه خواهد شد.
وی گفت: به لطف کارگروه راهبردی دفاتر پیشخوان، ثبت نام کارت مرزنشینی در ۱۸ استان شروع شده است که درآمد خوبی را برای این دفاتر ایجاد خواهد کرد.
فلاح، همچنین از واگذاری خدمات سازمان بورس به دفاتر پیشخوان خبر داد و گفت: مسوولان سازمان بورس اعلام کرده‌اند، خدمات خود را فقط از طریق دفاتر پیشخوان عرضه خواهند کرد.
وی افزود: از ۲۸ فرودین ماه سال آینده عملیات اجرایی ثبت نام داوطلبان شوراهای شهر و روستا با مساعدت وزارت کشور در دفاتر پیشخوان انجام خواهد شد.
رییس کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت با اشاره به واگذاری درگاه خدمات الکترونیکی به این کانون گفت: در ابتدا سازمان پست به عنوان مجری درگاه خدمات الکترونیکی انتخاب شد، اما پس از یکسال و نیم هیچ عملیاتی انجام نداد، بر این اساس کار گروه راهبری دفاتر پیشخوان خدمات دولت تصمیم به واگذاری این درگاه به کانون گرفت.
فلاح افزود: کانون تاکنون ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در حوزه عملیات اجرایی درگاه سرمایه‌گذاری کرده است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر