در حال خواندن
پژوهشکده پست احیاء شد
0

با توجه به تأکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر تقویت و راه اندازی سرویس های نوین پستی در کشور مطابق با تحولات بین المللی احیاء پژوهشکده پست در دستور کار پژوهشگاه ارتباطات وفناوری اطلاعات، قرار گرفته است.
نود آی سی تی -به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات: همزمان با پایان هفته پژوهش در نشست مشترک وزیر ارتباطات با رؤسای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارشی از روند فعال سازی مجدد پژوهشکده پست ارایه گردید. در این گزارش آمده است که در سال ۱۳۸۲ پژوهشکده ای به نام پژوهشکده مدیریت راهبردی در مرکز تحقیقات ایران تاسیس شد که دارای ۴ گروه مشتمل بر حوزه های امنیت، مدیریت راهبردی، مشتری مداری و تنظیم مقررات و قیمت گذاری خدمات بود. این پژوهشکده بیش از یکسال دوام نیاورد و دو گروه منحل و تنها گروه مطالعات راهبردی و تنظیم مقررات از آن باقی ماند. در سال ۱۳۸۴ با حکم ریاست وقت پژوهشگاه دو پژوهشکده به نام پژوهشکده فناوریهای نوین پست و پژوهشکده پست به ساختار پژوهشگاه اضافه شد.پژوهشکده پست وظیفه مطالعات اقتصادی را بر عهده داشت و پژوهشکده فناوریهای نوین پست وظیفه بانکداری الکترونیک، فناوریهای نوین پستی و خدمات فرودگاهی را بر عهده داشت. بعد از دو ماه این دو پژوهشکده ادغام شده و بعد از دو سال به دلیل مشکلات مالی فعالیت این پژوهشکده فقط در حد یک گروه با نام گروه تنظیم مقررات پستی تقلیل یافت.در سال ۱۳۹۲ با تغییر ماموریتهای کشور و حرکت به سمت استفاده از فناوریهای دانش بنیان و نوظهور برای دستیابی به ثروت ملی و توسعه پایدار در سطح جهانی، پژوهشکده سیاستگذاری و مدیریت راهبردی فاوا در قالب چهار گروه پژوهشی شامل گروه آینده پژوهی و سیاستگذاری فاوا، گروه توسعه کسب و کار و کارآفرینی فاوا، گروه حقوق و مقررات فاوا و گروه مطالعات فرهنگی- اجتماعی فاوا آغاز به کار نمود.در ادامه و در پی درخواست شرکت پست جلساتی در سطح کارشناسان پژوهشگاه و شرکت پست تشکیل شد. در این جلسات ضمن بررسی وضعیت موجود و نیازهای شرکت پست، لیست پروژه های مورد نیاز این شرکت، نحوه تعامل اجرای پروژه ها و نحوه تامین منابع بررسی شد. در این راستا نحوه تعامل با اپراتورهای داخلی، الگوی سیاستگذاری فناوریهای پستی و پیوست های فرهنگی- اجتماعی مربوط، سرویسهای پست با نگاه به آینده جهانی، ارتباطات بین الملل و ارایه خدمات بین المللی پست، توانمندیهای پژوهشگاه و دانشگاهها برای همکاری در این خصوص ارایه شد. ضمناٌ بر تقویت ارایه خدمات پستی در مواردی که امکان ارتباط پستی به جای ارتباط مستقیم با ارباب رجوع وجود دارد تاکید شد. این کار باعث ، ایجاد اشتغال، بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش آلودگی هوا خواهد شد.پس از این گزارش دکتر واعظی بر احیاء پژوهشکده پست تاکید کرد و گفت: با توجه به سیاست دولت تدبیر و امید در حوزه پژوهش و توسعه تحقیقات، وزارت ارتباطات بر فعال سازی این پژوهشکده تاکید کرده و خواستار تسریع روند فعالیت این پژوهشکده شد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر