در حال خواندن
پهنای باند اینترنت ایران با حضور احمدی نژاد هزار برابر شد
0

پروژه بزرگراه ارتباطی جمهوری اسلامی ایران – اروپا و پنج هزار کیلومتر شبکه فیبرنوری و سوییچ VOIP بین الملل امروز با حضوردکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری افتتاح شد.
نود آی سی تی – رییس جمهوری این پروژه ها را از طریق ویدئو کنفرانس و ارتباط با استان های سیستان و بلوچستان و گیلان افتتاح کرد.
احمدی نژاد در سخنان کوتاهی در هنگام دستور افتتاح بهره برداری از پروژه های ملی گفت: وقتی ارتباطات بزرگ تر و بیشتر برقرار می شود به هدف غایی انسان و به قله سعادت نزدیک می شویم.
احمدی نژاد با تقدیر از تلاش همه کسانی که در انجام این پروژه های ملی زحمت کشیده اند افزود: این پروژه را به نام عزیزی که همه جهان برای او خلق شده و همه برای او هستیم به نام امام زمان (عج) و با گفتن یا مهدی (عج) این پروژه را افتتاح می‌کنیم.
پروژه بزرگراه ارتباطی ایران- اروپا به طول هشت هزار کیلومتر از فرانکفورت آغاز و با عبور از چند کشور اروپایی، روسیه و پس از گذر از ایران از بندر جاسک کشورمان به بندر باراکای عمان متصل می شود.
اجرای این پروژه در کشورمان به دست متخصصان شرکت ارتباطات زیرساخت اجرا و به بهره برداری رسید و از مزیت های آن نقش کلیدی در ارتباطات بین الملل، اشتغال زایی و درآمدزایی است.
 
افتتاح پروژه پنج هزار کیلومتری شبکه فیبر نوری
شرکت ارتباطات زیرساخت تنها متولی اجرای شبکه های فیبرنوری در سطح کشور برای برقراری ارتباطات ملی و بین المللی است.
در این راستا با برنامه ریزی های انجام شده در سال ۱۳۹۱ شبکه فیبرنوری زیرساخت کشور به میزان پنج هزار کیلومتر توسعه و وسعت آن به بیش از ۵۳ هزار کیلومتر رسید.
امکان سنجی، تهیه طرح و نقشه های اجرایی و نظارت بر آن تماما با سعی و تلاش کارشناسان شرکت ارتباطات زیرساخت و با بکارگیری جدیدترین فناوری های روز و استفاده از توان تولید داخلی در سال حمایت از کار و سرمایه ایرانی انجام شده است.
 
سوییچ VOIP بین الملل
شرکت ارتباطات زیرساخت با توجه به وظایف محوله از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تنها تامین کننده ارتباطات در سطح بین المللی برای شبکه های ثابت، سیار و رومینگ بین الملل کشور است.
در حال حاضر شرکت ارتباطات زیرساخت، ارتباطات بین الملل کشور را از طریق مراکز سوییچ بین الملل موجود که مبتنی بر فناوری مداری است تامین می کند با اجرای این پروژه سامانه ای برای ترانزیت بخش قابل توجهی از مکالمات تلفنی با استفاده از فناوری VOIP تولید و از طریق بستر اینترنت حمل می شود، امروزه برای برقراری ارتباطات تلفنی راه دور اغلب از تکنولوژی VOIP استفاده می شود که یک روش برای تبدیل سیگنال های آنالوگ صوتی به داده های دیجیتال است.
با مطالعه و بررسی علمی کارشناسان سوییچ VOIP با ظرفیت ۲۵۰۰ تماس در سال ۱۳۷۸ در ساختمان مجتمع مخابراتی انقلاب اسلامی نصب و راه اندازی شد و با توجه به استقبال کاربران و مردم در سال ۹۱ ظرفیت آن به تعداد ۱۰ هزار شماره مکالمه همزمان رسیده است که این ارتباط به صورت همزمان وارد سوییچ VOIP می شود و به مقاصد خود، از ایران به خارج از کشور و از خارج به سمت ایران با کیفیت مطلوب و هزینه پایین قابل دسترس برای تمامی کاربران خواهد بود.
مزایای VOIP
۱- ساماندهی ارتباطات بین‌المللی کشور
۲- افزایش ضریب پایداری و امنیت ارتباطات VOIP بین‌الملل کشور
۳- جلوگیری از ترانزیت ترافیک وارده بین‌الملل غیرمجاز
۴- کاهش هزینه ارتباطات بین‌الملل کشور
۵- افزایش کیفیت سرویس ارتباطات VOIP بین‌الملل کشور

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر