در حال خواندن
پاسخ رایتل + افشای بخشی از مستندات
0

روابط عمومی شرکت خدمات ارتباطی رایتل در خصوص خبر تهدید یک خبرنگار به واسطه این اپراتور متنی ارسال کرده که اگرچه موبنا بنا بر مصالحی سعی در ارایه فرصت برای رفع مشکل از سوی رایتل داشت اما به دنبال بی‌تاثیر بودن این مهلت، متن پاسخ رایتل به همراه پاسخ موبنا به شرح ذیل منتشر می‌شود.
موبنا، متن کامل پاسخ روابط عمومی رایتل به این شرح است:
“پاسخ روابط عمومی شرکت رایتل به موضوع مطرح شده پیرامون یک خبرنگار:
صحت ندارد
مدیر کل روابط عمومی رایتل موضوع مطرح شده درباره یک خبرنگار را تکذیب کرد.
در راستای خبر منتشره روز شنبه در سایت خبرگزاری موبنا با تیتر”تهدید به جای پاسخ یک خبرنگار” مدیر کل روابط عمومی رایتل گفت: این موضوع راتکذیب می‌کنم و چنین چیزی صحت ندارد.
حمید طاهر دوست با مهم دانستن ارتباط با رسانه‌ها برای این اپراتور گفت: چنین اقدامی انجام نشده و همانطور که قبلا هم عنوان کرده‌ایم ما آماده پاسخگویی به تمامی رسانه‌ها هستیم و تعامل سازنده با رسانه‌ها را بسیار مهم می‌دانیم.
مدیر کل روابط عمومی رایتل همچنین پیرامون خبرنگار مذکور گفت: اتفاقا ما از ایشان دعوت به عمل آوردیم تا در نشستی صمیمانه به ابهامات وی پاسخگو باشیم اما شخص ایشان از این دعوت استقبالی به عمل نیاورد.
وی در پایان بار دیگر با تاکید بر ارتباط خوب رایتل با رسانه‌ها گفت: مجددا اعلام می‌کنم که آمادگی تعامل با تمامی رسانه‌ها را داریم و پاسخگوی سوالات و ابهامات آنها خواهیم بود.”
 
پاسخ موبنا :
۱-همانطور که از پاسخ روابط عمومی شرکت رایتل پیداست، گویی این روابط عمومی هیچگاه با نحوه تنظیم و ارسال پاسخ برای یک رسانه‌ آشنایی نداشته و حتی ابتدایی‌ترین مسایل در مکاتبات اداری مانند سلام و احترام را نیز رعایت نکردهو  این متن را برای موبنا ارسال کرده‌است. نکته جالب‌تر آنکه برای تنظیم متن مذکور روابط عمومی رایتل در قالب گفت و گو با خود متن پاسخ را تهیه کرده‌اند! که این موضوع نیز در عرف مطبوعاتی بی‌سابقه است.(تصویر پاسخ رایتل در ادامه متن آمده است)
۲-پاسخ ارسالی از سوی روابط عمومی رایتل تلویحا ماجرای تهدید مذکور را تایید کرده است، چرا که در خبر منتشره در سایت موبنا به اسم آقای “م.خ” کارمند یکی از اپراتورهای رقیب رایتل، اشاره شده و اعلام شده بود مستنداتی برای تایید این ادعا وجود دارد.
از این رو به دنبال اصرار روابط عمومی رایتل بر عدم صحت این اظهارات اعلام می‌شود: منظور از “م.خ” آقای”محمد خجسته‌نیا” مدیر روابط عمومی پیشین شرکت مخابرات استان تهران و مدیر روابط عمومی شرکت آشنای اول است. این که آقای خجسته نیا مدیر روابط عمومی یک شرکت رقیب با مدیر عامل رایتل چه ارتباطی دارد و آیا از نظر حرفه‌ای چنین تعاملی صحیح بوده و مدیران مخابرات در جریان آن قرار دارند نیز در نوع خود قابل توجه است.
همچنین متن پیامک ایشان که بعد از صحبت با آقای عبدالله افتاده به شماره ۴۰×××091213 ارسال شده آمده است: “صدری فقط هشدار داد، به نظر من کوتاه بیا”.
بعد از بی توجهی خبرنگار مذکور به این تهدید و اعلام آن در رسانه‌ها آقای خجسته نیا مجددا با ارسال پیامکی به وی اعلام کرده “آدم متاسف می‌شه برات”.
۳-در بخشی از پاسخ روابط عمومی رایتل ادعا شده که از عبدالله افتاده (خبرنگار مورد تهدید واقع شده) دعوت به عمل آوردیم تا در نشستی صمیمانه به ابهامات وی پاسخگو باشیم، اما شخص ایشان از این دعوت استقبالی به عمل نیاورد، اما عبدالله افتاده مدعی است که مراجعات مکرر و بی‌نتیجه زیادی به دفتر مدیریت اپراتور رایتل داشته است. ” وی افزود: وی در پاسخ به دعوت ایشان گفته جلسات مکرری در گذشته داشته که بی نتیجه بوده و درخواست میکنم با توجه به کمبود وقت لطفا سوالات ما را تلفنی پاسخ بگویید یا اینکه ما خوشحال می شویم در دفتر روزنامه پذیرای شما باشیم.” اما برای روشن شدن صحت و سقم اظهارات مدیر روابط عمومی رایتل، بی آنکه نیاز به برگزاری نشست صمیمانه! باشد، موبنا آماده  انتشار پرسش‌ها و ابهامات مذکور بوده و منتظر دریافت پاسخ‌های لازم نیز می‌ماند.
بدیهی است عدم پاسخ به پرسش‌ها و ابهامات از سوی رایتل به منزله رد گفته‌های مدیرکل روابط عمومی رایتل بوده و سایر رسانه‌ها و افکار عمومی نیز ناظر و شاهدان این ماجرا خواهند بود.
۴-در پایان برای تایید مجدد صحت ادعای خبرنگار مذکور و رد ادعای تعامل مناسب از سوی روابط عمومی رایتل به این نکته نیز باید تاکید داشت که این اپراتور صبح امروز (چهارشنبه) با دعوت گزینشی از برخی خبرنگاران اقدام به برگزاری یک نشست خبری هدایت شده، کرده که در آن نه تنها از خبرنگار مذکور بلکه از نمایندگان و خبرنگاران تخصصی حوزه ارتباطات سایر رسانه‌ها نیز به منظور عدم پاسخ به پرسش‌هایشان دعوت به عمل نیاورده است. 

 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر