در حال خواندن
وزیر مخالف افزایش تعرفه چگونه موافق شد
0

همراه اول طبق یک مصوبه روزهای آخر دولت دهم، تعرفه ۵۹۹ ریالی را برای هر دقیقه مکالمه درون شبکه اعمال کرد که با مخالفت جدی وزیر جدید متوقف شد. اکنون پس از یک سال این تعرفه بار دیگر در دولت یازدهم به تصویب رسیده است.
نود آی سی تی – در سال ۹۲ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در آخرین روزهای عمر دولت دهم، نرخ پایه مکالمات داخل شبکه سیم‌کارت دائمی تلفن همراه را ۵۱۵ ریال تعیین کرد که این قیمت می‌توانست تا ۲۰ درصد بیشتر توسط اپراتورها اعمال شود.
به این ترتیب تعرفه ۵۱۵ ریال تا ۶۱۸ ریال برای مکالمه داخل شبکه سیم‌کارت دائمی تلفن همراه تعیین شد و اپراتور اول تعرفه ۵۹۹ ریال را برای اعمال انتخاب کرد و با یکسان کردن (Flat) شبکه، این تعرفه را از ۱۶ مرداد ۹۲ به اجرا گذاشت.
اعمال این تعرفه با آغاز به کار دولت یازدهم توامان شد و با مخالفت جدی و سرسختانه وزیر جدید ارتباطات، اعمال تعرفه‌های جدید منتفی شد.
محمود واعظی پس از ورود به وزارتخانه اعلام کرد: «با تصمیم دولت قبلی، قرار بود در آغاز به کار دولت جدید افزایش هزینه‌های ارتباطی متوجه مردم ‌شود و فشار مضاعفی به مردم وارد خواهد شد که برای جلوگیری از اجحاف و فشار به مردم، دستور توقف تعرفه‌ها را ابلاغ کردیم».
با این تصمیم وزیر، سرانجام در مهر ماه و پس از ماه‌ها بلاتکلیفی تعرفه‌ها، شبکه همراه اول بار دیگر به حالت pc base و تعرفه‌ سابق بازگشت.
اما این بار کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به ریاست وزیر ارتباطات دولت یازدهم، در آخرین روز‌های سال ۹۲، تعرفه پایه مکالمه درون شبکه سیم‌کارت دائمی تلفن‌همراه را 499 ریال تعیین کرده که می‌تواند تا حداکثر ۲۰ درصد بالاتر اعمال شود.
به این ترتیب تعرفه ۴۹۹ ریال تا ۵۹۹ ریال تعیین شده است. یک سال پس از تصمیم کمیسیون تنظیم مقررات به ریاست وزیر ارتباطات دولت دهم، کمیسیون تنظیم مقررات دولت یازدهم تصمیمی اتخاذ کرد که نتیجه آن اختیار اعمال همان تعرفه ۵۹۹ را به همراه اول می‌دهد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر