در حال خواندن
مشکلات دارندگان سامسونگ برطرف می‌شود؟!
0

پس از تذکر وزیر ارتباطات به سامسونگ، بنا بر اعلام نمایندگی این شرکت در ایران از هشتم فروردین ماه مجددا برنامه “سامسونگ اپس” بصورت دائمی در ایران باز شده است.
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، سرویس پیام‌رسان “واتس‌آپ” که مختص تلفن‌های همراه است، امکانی را فراهم می‌کند تا کاربران این سرویس بدون وارد کردن لیست مخاطبین از طریق آدرس بوک بتوانند مخاطبان خود را شناسایی کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند.
این سامانه نرم‌افزاری برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی، آیفون، نوکیا و بلک‌بری در نظر گرفته شده و مؤسس آن جان کوم است.
واتس اپ در سال ۲۰۱۳ در سراسر جهان ۴۵۰ میلیون کاربر داشته که حداقل ماهی یکبار آنلاین بوده‌اند.
در تاریخ ۱۹ فوریه سالجاری هم فیس‌بوک اعلام کرد که این شرکت (واتس‌آپ) را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار به شکل ۴ میلیارد دلار نقدی و ۱۵ میلیارد دلار به شکل سهام فیس‌بوک به مالکان این شرکت خریداری کرده است.
واتس‌آپ سرویسی نظیر وی‌چت، تانگو، وایبر و … است که اعمال نظارت بر آن را برای مسئولان ارتباطی و ذی‌ربط محدود می‌کند و با توجه به اینکه وی‌چت پیش از این فیلتر شده بود، احتمال اینکه چنین سرویسی نیز در آینده فیلتر شود در فضای مجازی شایع شده است.
اخیرا نیز محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط با احتمال فیلتر شدن واتس‌آپ گفته است: “اخبار و تماس‌های بسیاری در خصوص اینکه وزارت ارتباطات موافق مسدود کردن اپلیکیشن “whats aap” (واتس‌آپ) است دریافت کرده‌ام.”
وی افزود: نماینده وزارت ارتباطات در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نسبت به مخالفت با این تصمیم اقدام نموده و وزارت ارتباطات با توجه به تعداد قابل توجه کاربران موافق این تصمیم نیست.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر