در حال خواندن
واکنش مدیرکل ارتباطات همراه اول به اقدام اینستاگرام
0

گزارش های کاربران و پیگیری های نود فناوری نشان می دهند که اینستاگرام، پست ها و تصاویر مربوط به شهید سپهبد قاسم سلیمانی را حذف می کند.

نود فناوری – این مسئله با اعتراض برخی از کاربران و حتی چهره های مشهور ایرانی نیز همراه شده است.

بامداد جمعه گذشته ارتش آمریکا طی عملیاتی در نزدیکی فرودگاه بغداد، شهید سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران را به شهادت رساند. در پی این اتفاق و از اوایل همان روز، کاربران فضای مجازی در سراسر دنیا به خصوص کاربران ایرانی، به این اتفاق واکنش نشان دادند و در توییتر و اینستاگرام به انتشار پست و استوری های مرتبط با شهید سپهبد قاسم سلیمانی پرداختند. هشتگ های «سردار سلیمانی»، «قاسم سلیمانی» و «ایران» سه هشتگ داغ امروز در توییتر کاربران سراسر دنیا بودند.

در همین حال کیومرث حاجی رحیمیان مدیرکل ارتباطات همراه اول نیز با انتشار توییتی با هشتگ #دموکراسی_آمریکایی نسبت به حذف پست(تیزر) و استوری (عکس) مربوط به شهادت سپهبد سلیمانی از صفحه اینستاگرامی همراه اول واکنش نشان داد.

این در حالی است که پس از بالا گرفتن اعتراضات از سراسر دنیا نسبت به این رفتار، اینستاگرام علت حذف پست‌های مربوط به شهید سپهبد قاسم سلیمانی را تشریح کرد.

شبکه اجتماعی فیسبوک در ارتباط با علت حذف برخی از پست‌های مربوط به شهادت سردار قاسم سلیمانی از سوی مقام‌های ایرانی را تشریح کرده و گفته موظف به رعایت قوانین تحریم آمریکا علیه ایران است که شامل قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان آن در فهرست تحریم‌ها می‌‎شود.

درباره نویسنده
مهدی صادقی

ارسال یک نظر