در حال خواندن
همراه اول در آیینه مسئولیت اجتماعی؛ از محتواسازی تا نگاه حامیانه به جشنواره فیلم فجر
0

یک جستجوی ساده برای هر عبارت یا کلمه ای به زبان انگلیسی به باز شدن صفحات بیشماری می انجامد که بسیاری از آنها مفید و کاربردی اند. اما در جستجوهای فارسی چه بسا پیش می آید که محتوای مورد نظر یا یافت نمی شود یا تا آن اندازه موثق و مرتبط نیست که بتوان از آن با اطمینان خاطر استفاده کرد. هرچند این نکته می تواند متاثر از تعداد بیشتر انگلیسی زبانان در دنیا نسبت به فارسی زبانان باشد و شاید هم به این علت است که فناوری های روز دنیا سریعتر در اختیار انگلیسی زبانان در کشورهای توسعه یافته قرار داشته است، اما توجه و اهمیت به تولید محتوا در کشور ما تا آن اندازه که باید جدی گرفته نشده است. یا متقاضی محتوا کم است و یا ارایه دهنده آن. اما در این بین گاهی سازمان ها، شرکت ها و اشخاصی یافت می شوند که در جهت تولید محتوای فارسی و به منظور ایفای مسئولیت های اجتماعی خود بی چشم داشت کوشیده اند. بستر ارایه محتوا توسط اشخاص از وبلاگ ها به فیس بوک و در نهایت به سمت شبکه اجتماعی اینستاگرام جابه جا شده است، در حالی که سازمان ها و شرکت ها مرجع اصلی تولید محتوا را وب سایت های خود قرار داده اند. از بین شرکت هایی که به ویژه در ایام کرونا در تولید محتوای فرهنگی و مذهبی کوشش بسیار کرده است، اپراتور مخابراتی همراه اول است. آنچه اپراتور همراه اول در ایام عاشورا، فاطمیه، نوروز، یلدا و بسیاری مناسبت های دیگر به عنوان تکلیفی اجتماعی به انجام رسانده است، مثال زدنی است. در ادامه این مسیر نیز به منظور حمایت از «فرهنگ و هنر ایران زمین»، برای دومین بار و با شعار «همراه اول حامی فرهنگ و هنر ایران زمین» حامی جشنواره فیلم فجر شده که موضوع این گزارش است.

همراه اول حامی فرهنگ و هنر ایران زمین

به طور معمول رشد و بالندگی هر فرد، شرکت یا گروهی در گرو مجموعه حمایت هایی است که از افراد و سازمان های دیگر در مقاطع مختلف دریافت کرده است. این موضوع به ویژه در مورد کسب و کارها و حوزه های کاری که نیازهای فراتر از نیازهای اولیه (هرم مازلو) را پوشش می دهند، اهمیت بیشتری دارد. تولیدکنندگان و فروشندگان خوراک و پوشاک و مسکن کم یا بیش گلیم خود را از آب بیرون می کشند، اما در مورد نویسندگان و هنرمندان که مسئول برآورده شدن نیازهایی فراتر از آب و نان افراد هستند، مساله اینطور پیش نمی رود.

در شرایط کنونی کشور ما از افرادی که در تامین معاش روزمره خود مانده اند، نمی توان انتظار داشت تا در سبد خانوار خود جایی را برای هنر و فرهنگ درنظر بگیرند. هرچند که بخش عمده ای از این موضوع به نیازی که در افراد کشورمان ایجاد نشده است باز می گردد اما به هرحال اگر نباشند کسانی که از فرهنگ و هنر کشورمان حمایت کنند، در ادامه با مهاجرت خانواده سینما به خارج از مرزها مواجه خواهیم شد.

با این مقدمه به کار نیکوی اپراتور همراه اول در راستای حمایت از فرهنگ و هنر ایران زمین می پردازیم. اپراتور همراه اول با شعار «همراه اول حامی فرهنگ و هنر ایران زمین» و به صورت انحصاری از جشنواره فیلم فجر امسال به عنوان مهم‌ترین و بزرگترین رویداد فرهنگی-هنری کشور حمایت می‌کند. چهلمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰، با حضور ۷۴ فیلم برگزار می شود. پیش از این نیز در راستای حمایت از فرهنگ و هنر به عنوان یکی از ابعاد حوزه حمایتگری ذیل مسؤولیت اجتماعی این اپراتور، همراه اول در سال ۱۳۹۷ حامی سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر شده بود.

 

 

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر