در حال خواندن
نحوه دریافت فیبر نوری برای مشترکان تهرانی
0

مدیر مخابرات استان تهران درباره نحوه ارائه فیبر نوری گفت: اگر فردی در یک ساختمان درخواست اجرای فیبر داشته باشد، ما برای آن یک نفر کار را انجام می‌دهیم و برای بقیه اعضای ساختمان نیز بازاریابی می‌کنیم.

سیدعلی ملک جعفریان مدیر مخابرات استان تهران، درباره آخرین وضعیت ارایه فیبرنوری در تهران و تعداد خانوارهای تحت پوشش قرار گرفته، اظهار کرد: ما قبل از سال جاری با مصوبه هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران، ۲۶۷۰ میلیارد اعتبار دریافت کردیم که برای چهار سال برای یک میلیون و ۶۷۰ هزار واحد مسکونی ظرفیت‌سازی کنیم و طی هشت سال بتوانیم یک میلیون و ۱۴۰ هزار واحد را به فیبرنوری متصل کنیم.

وی افزود: در حال حاضر مشتری‌های فعالمان در سطح استان تهران در حوزه فیبر نوری ۱۲۲ هزار است و ما در هر دو هفته یک افتتاح پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده را انجام می‌دهیم. به طور مثال اخیرا در غرب تهران حدود ۷۴۰۰ واحد افتتاح کردیم، یا قبل از آن در ملارد ۳۷۰۰ واحدی مسکن مهر را با توجه به قول‌هایی که به فرماندار داده بودیم، افتتاح کردیم.

ملک جعفریان درباره پاسخ به این سوال که کدام مناطق بیشتر تحت پوشش این فناوری قرار گرفته‌اند، گفت: کل استان تهران تحت پوشش قرار گرفته و این محدود به هیچ جای خاصی نیست؛ در واقع هر جایی که جزو اولویت‌های کاری ما باشد، این فناوری را در کل استان توزیع کرده‌ایم. ما اگر هفت منطقه مخابراتی خود را در نظر بگیریم که با شماره‌های ۲،۳،۴،۵،۶،۷ و ۸ شروع می‌شود؛ از ابتدای سال تاکنون ۱۴ افتتاح در ۱۴ منطقه مخابراتی داشته‌ایم و حتی دو بار به هر منطقه مراجعه کرده‌ایم.

مدیر مخابرات استان تهران تصریح کرد: همانگونه که گفته شد اولویت‌بندی‌ها مشخص بوده و افتتاح و اجرای فیبرنوری هزینه‌بر است، بنابراین ما از مکان‌هایی که انبوه‌سازی، گستردگی و پراکندگی بیشتری دارند شروع کرده‌ایم؛ الان حدود ۷۰۰ هزار پوشش ایجاد و پارتنرهایی‌ها را در نظر گرفته‌ایم و آنها در چارچوب مشخص به دایری ftth سرعت می‌دهند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه طبیعتا مناطقی هستند که کمتر به آنها پرداخته شده، تشریح کرد: این خلاء وجود دارد و ممکن است در بعضی مکان‌ها از گذشته کمتر فیبر نوری دایر شده باشد و باید الان توسعه دهیم، بنابراین توسعه زیرساخت آنها جزو برنامه‌های ماست، اما چیزی که مهم است این بوده که کل استان تهران تقریبا اختلافش +۱۰ بین مناطق ما است. به طور مثال اگر در منطقه دو ۷۰ درصد تحت پوشش قرار گرفتند، ممکن است در منطقه شش این عدد ۶۰ درصد باشد؛ اما به صورت کلی همه مناطق به صورت همگن پیش می‌روند.

ملک جعفریان درباره نحوه درخواست فیبر نوری توسط شهروندان تهرانی اظهار کرد: ما درحال تکمیل سامانه‌های خود هستیم و اگر شهروندان با شماره ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ تماس بگیرند و یک شماره تلفن همراه یا ثابت اعلام کنند، به پارتنرهای فروش اعلام و درصورتی که منطقه مورد نظر در سطح پوشش باشد، فیبر نوری را واگذار می‌کنند و درصورتی که نباشد، همکاران ما از منطقه مورد نظر بازاریابی می‌کنند، تا درصورتی که به تعداد ۱۰ متقاضی برسد، بتوانند فیبر بک بن (back bone) را اجرا کنند و ما بنا را بر این گذاشتیم که فیبر بک بن را طی دو ماه برای آن اختصاص دهیم، تا پس از طی مراحل مجوز، بتوانیم آن را اجرا کنیم.

همچنین مدیر مخابرات استان تهران با اشاره به جزئیات فیبرکشی برای ساختمان‌های مسکونی، گفت: اگر فردی در یک ساختمان درخواست اجرای فیبر داشته باشد، ما برای آن یک نفر کار را انجام می‌دهیم و برای بقیه اعضای ساختمان نیز بازاریابی می‌کنیم. درباره هزینه کار هم می‌توان گفت با اجرای فیبرکشی داخله و مودم، حدود سه الی سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود، اما سرعتی که ارائه می‌شود سرعت مناسب و بالایی است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر