در حال خواندن
میزان تشعشع آنتن‌های تلفن همراه مجاز است
0

به گفته مشاور رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، میزان تشعشع آنتن‌های تلفن همراه اپراتورهای کشور کمتر از استانداردهای بین‌المللی بوده و مجاز است.
نود آی سی تی – غلامرضا داداش زاده در سومین همایش ایمنی تشعشع در شبکه‌های تلفن همراه درباره اینکه رگولاتوری مدیریت بر تشعشات تجهیزات ارتباطی را برعهده دارد، افزود: این سازمان در صدور مجوزها دغدغه مردم را لحاظ می کند.
وی گفت: رگولاتوری از روش‌های پیشگیرانه هم استفاده کرده و قبل از ورود تجهیزات به کشور استانداردها و الزامات بهره برداری را در نظر می گیرد.
داداش زاده بر کنترل تشعشات بی سیم‌ها، فرستنده‌های تلویزیونی و تجهیزات نظامی تاکید کرد و افزود: در واردات تجهیزاتی که در ظاهر وسیله ارتباطی مخاطره آمیزی به شمار نمی‌آیند، باید نظارت بیشتری انجام شود چرا که رگولاتوری فقط نظارت بر واردات تجهیزات خاصی را بر عهده دارد.
وی از تشکیل کمیته‌ای مرکب از مسوولان رگولاتوری، سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست برای ارتقای ایمنی و سلامت جامعه در برابر تشعشات تجهیزات ارتباطی خبر داد.
همچنین در این همایش رییس انجمن حفاظت در برابر اشعه ایران نیز ضمن تاکید بر کنترل  شدت و دامنه امواج آنتن های تلفن همراه گفت: نگرانی عمومی در خصوص اثرات تشعشعات این آنتن‌ها منطقی نیست.
محمدرضا کاردان با بیان اینکه زیان امواج الکترونیکی قابل انکار نیست افزود: بسیاری از ابزارها و فناوری‌های نوین مخاطره آمیز هستند و با لحاظ مقررات و محدودیت‌های کاربردی کنترل می‌شوند.
وی درباره مقالاتی که درباره اثرات آنتن‌های BTS در بروز بیماری سرطان یا کوچ پرندگان منتشر شده است، گفت: صرف یک تحقیق نمی‌تواند مبنای استاندارد باشد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر