در حال خواندن
اعتبار هزار میلیاردی پست تامین نشد
0

به گفته معاون برنامه‌ریزی وزیر ارتباطات، در برنامه سوم و چهارم توسعه یک هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌های بخش پست در نظر گرفته شده بود که تامین نشد.
نود آی سی تی – برات قنبری در همایش سراسری مدیران و معاونان شرکت پست با تشریح برنامه‌های پنج ساله کشور گفت: در برنامه سوم و چهارم توسعه یک هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌های بخش پست در نظر گرفته شده بود، اما این امر در برنامه پنجم توسعه مورد توجه قرار نگرفت و اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفت.
معاون برنامه‌ریزی وزیر ارتباطات درباره خصوصی‌سازی پست و تصویب اساسنامه آن در مجلس شورای اسلامی افزود: خصوصی سازی اگر به موقع و در شرایط درست انجام شود، منشأ خیر و تحول می‌شود، اما این امر مستلزم فراهم شدن زیرساخت و تدوین سازوکارهای مناسب است.
وی ادامه داد: بخش پست یک بنگاه اقتصادی است که براساس برنامه سوم و چهارم توسعه در نظر داشتیم، تا این بخش در کنار پست بانک و شرکت خدمات هوایی پیام به یک توسعه متوازن مالی و فرودگاهی دست پیدا کند که این امر محقق نشده و باید برای تحقق آن و با استفاده از تجربه گذشته این تحول را در این بخش ایجاد کنیم.
قنبری گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در این بخش خودپستچی گری است که باید با برنامه‌ریزی مناسب جلوی این کار گرفته شده و این ترافیک به شبکه پست باز گردد.
وی بیان کرد: باید بازاریابی خوبی در این بخش انجام شود، تا سازمان‌ها و دستگاه‌های اقتصادی که نیاز به برخورداری از یک شبکه ایمن و ارزان دارند، از خدمات پستی بهره‌مند شوند.
معاون برنامه‌ریزی وزیر ارتباطات عنوان کرد: شرکت پست باید در راستای منافع اقتصادی خود، سرویس‌هایی را که توجیه اقتصادی دارد را شناسایی و احصا کرده و در این زمینه سازماندهی مجددی انجام دهد که با شناختی که از مجموعه مدیران شبکه پستی دارم امیدوارم، به زودی شاهد تحول بزرگ باشیم.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر