در حال خواندن
مشترکان تجاری «آشنای اول» اینترنت ۱۰ مگابیتی می گیرند
0

معاون تجاری و سرپرست مرکز توسعه فناوری‌اطلاعات شرکت ارتباطات ثابت ایران از فروش اینترنت پرسرعت (ADSL) تجاری باسرعت ۱۰ مگابیت در ثانیه نخستین بار درکشور خبر داد.
نود آی سی تی – عبدالمجید امامی درباره برنامه‌های دردست انجام شرکت ارتباطات ثابت ایران که با برند «آشنای اول» فعال شده است گفت: فروش تجاری، خانگی، عمده و بازاریابی ازجمله واحدهای معاونت تجاری شرکت ارتباطات ثابت است که فعالیت خود را شروع کرده و در حوزه باند وسیع و دیتا  اقدامات موثری صورت داده است. وی افزود مخابرات با رویکرد جدید در پاسخگویی به مشتریان توانسته است با نوآوری در عرصه ارائه سرویس پاسخ مناسبی به نیازهای مشتریان بدهد.
وی از فروش ADSL در بخش تجاری برای شرکت‌های کوچک، بزرگ و سازمان‌ها خبر داد و گفت: عرضه اینترنت پرسرعت با سرعت‌های متفاوت برای مشترکان خانگی صورت می‌گیرد؛ اما نخستین‌بار در کشور اینترنت با سرعت ۵ و ۱۰ مگابیت برای مشترکان تجاری عرضه می‌شود.
امامی گفت: در این طرح که اکنون در نمایشگاه تلکام ثبت نام آن آغاز شده است، متقاضیان می‌توانند از اینترنت ۱۰ مگابیتی در دونوع نامحدود و حجمی استفاده کنند.
معاون تجاری و سرپرست مرکز توسعه فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات ثابت ایران، عرضه این سرویس را همراه بامودم رایگان عنوان کرد و گفت: در کمپین تجاری شرکت ارتباطات ثابت ایران، نرخ فروش ADSL تجاری ۱۰ مگابیتی ماهیانه ۳۹۰ هزار تومان با ۳۹۶ گیگابایت حجم مصرف در نظر گرفته شده است.
وی افزود: همچنین مشتریان متقاضی استفاده حجمی می‌توانند برای این سرویس با حجم ۲ گیگابایت مبلغ ۳۲ هزار تومان، ۴ گیگابایت مبلغ ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان و ۸ گیگابایت مبلغ ۴۳ هزارتومان پرداخت کنند.
وی گفت: تفاوت سرویس ADSL تجاری مخابرات، امکان پرداخت مبلغ استفاده مشترکان بر روی قبوض تلفن ثابت است.
امامی با اشاره به‌شعار کمپین تجاری ADSL آشنای اول «از ابتدا برنده‌اید» بیان کرد: پوشش سراسری سرویس‌های تجاری ADSL درکل کشور از جمله برنامه‌های این شرکت است.
امامی در خصوص کمبود پهنای باند اینترنت، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در حال حاضر اگر تمامی مشترکان سرویس ADSL شرکت مخابرات ایران در لحظه قصد استفاده از سرویس خود را داشته باشند براساس قراردادهای فی مابین همه امکان استفاده از سرویس بدون کاهش کیفیت را دارند.
وی افزود: در حال حاضر هیچ وقت بیش از ۸۰ درصد از پهنای باند مخابرات اشغال نمی‌شود و اکنون فقط در چند استان مشکل پهنای باند داریم که با توجه به مذاکرات انجام شده با زیرساخت این مشکل به زودی برطرف خواهد شد.
سرپرست مرکز توسعه فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات ثابت در خصوص مشکلات فی‌مابین با شرکت‌های PAP گفت: افزایش بیش از ۲ برابری تعداد مشترکان ADSL کشور با ورود شرکت مخابرات ایران به حوزه ارائه سرویس نشان از وجود فضای رقابتی و پتانسیل بازار برای سرمایه‌گذاری در حوزه اینترنت پرسرعت دارد. همچنین باتوجه به تاکید هیات مدیره شرکت ارتباطات ثابت در تعامل با رقبا، اداره کل عمده‌ فروشی برای ارتباط تنگاتنگ با شرکت‌های PAP و پاسخگویی به نیاز آنها در زیر مجموعه معاونت تجاری تشکیل شدهاست.
وی افزود با توجه به ایجاد سامانه الکترونیکی که به منظور پاسخ‌گویی به نیاز شرکت‌های PAP راه‌اندازی شده اکنون از تمامی درخواست‌های شرکت‌های PAP از زمان ارائه درخواست تا زمان اجرای درخواست به صورت مکانیزه ثبت می‌شود که رگولاتوری نیز به این سامانه دسترسی دارد.
وی افزود: با ایجاد این سامانه اکثر مشکلات در این زمینه حل شده و یکی از دلایل این موضوع نیز تبلیغات گسترده شرکت‌های PAP برای عرضه سرویس‌های ADSL است چرا که اگر امکانات وجود نداشت قطعا آنها اقدام به تبلیغات نمی‌کردند.
‌وی در خصوص ارائه خدمات به شرکت‌های PAP اعلام کرد: با مذاکراتی که با شرکت‌های PAP داشته‌ایمT آنها قبول دارند که تعرفه خدمات با قیمت تمام شده آنها فاصله زیادی دارد. مسلما برای توسعه این خدمات نیاز به سرمایه‌گذاری می‌باشد که این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه موضوع بهای تمام شده خدمات در قیمت‌گذاری خدمات مد نظر باشد البته این موضوع عمومیت دارد و هر اپراتوری یرای تداوم ارائه خدمات و سرمایه‌گذاری جدید نیازمند این است که تعرفه خدماتش با بهای تمام شده‌اند همخوانی داشته باشد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر