در حال خواندن
مرور مشخصات فنی Galaxy Xcover 2 سامسونگ
0

گوشیGalaxy Xcover 2 سامسونگ با برخورداری از پردازنده دوگیگاهرتزی و سیستم عامل آندروید ۴.۱ تولید شده است.

به گزارش موبنا،‌ سامسونگ S7710 Galaxy Xcover 2 با اینکه یک صفحه نمایش ۴ اینچ دارد اما جمع و جورترین گوشی محسوب نمی‌شود.
ابعاد گوشی ۱۳۰.۵ در ۶۷.۷ در۱۲ میلیمتر و وزن آن ۱۴۸.۵ گرمی است؛‌ این گوشی بزرگتر و سنگین تر از سونی Xperia V است که دارای یک صفحه نمایش ۴.۳ اینچی است.
این گوشی در مقایسه با سایر مدل‌های جدید ، کلیدهای سخت افزاری بیشتری دارد که حتی درصورت خیس بودن انگشت و پوشیدن دستکش نیز می‌توان با آنها کار کرد.
کلید ولوم در طرف چپ گوشی قرار دارد و جهت بالای آن می تواند نور LED را روشن کنید.
جهت پایین ولوم می‌تواند آن را خاموش کند و همچنین می‌توانید آن را تنظیم کنید تا بعد از یک دوره زمانی مشخص به طور اتوماتیک خاموش شود.
سامسونگ Galaxy Xcover 2 دارای یک صفحه نمایش ۴ اینچ با وضوح WVGA است که تراکم پیکسل آن ۲۳۳ppi است.
 شیشه‌ای که صفحه نمایش را می‌پوشاند ضدخش است اما Gorilla Glass نیست.
 صفحه نمایش دارای زوایای دید عالی است اگرچه کنتراست آن در برخی زوایا کاهش می‌یابد.
 صفحه نمایش بسیار انعکاسی است که برای استفاده در هوای آزاد مشکلاتی ایجاد می‌کند.
 کنتراست در محیط‌های سرپوشیده چندان بد نیست اما نور زیاد ، تاثیر منفی بر میزان خوانایی در نور خورشید دارد.
با کشیدن انگشت روی یک مخاطب در جهت راست می‌توان با آن تماس گرفت و با کشیدن انگشت در جهت چپ روی صفحه (مخاطب موردنظر) می‌توانید یک پیام متنی ارسال کنید.
ویژگی مخاطبین سریع نیز وجود دارد که با ضربه زدن روی عکس یک مخاطب ، ‌یک منوی Pop-Up با میانبرهایی برای تماس ، پیام ، ایمیل یا Google Talk ظاهر می‌شود.
به موجب حسگر Proximity ، صفحه نمایش در طول تماس بطور اتوماتیک خاموش می‌شود و گزینه‌های موجود در طول تماس شامل یادداشت ، استفاده از صفحه کلید ، قطع صدای تماس ، نگه داشتن روی خط و اضافه کردن تماس دیگر به مکالمه است.
نرم افزار پیام رسانی ساختار ساده‌ای دارد و دارای دکمه پیام جدید است که زیر آن تمامی پیام‌های دریافتی بصورت زنجیره مرتب شده‌اند.
 با کشیدن انگشت به طرف چپ یک پیام جدید آغاز می‌شود در حالی که با کشیدن انگشت به طرف راست یک تماس آغاز می شود.
سامسونگ Galaxy Xcover 2 دارای چندین گزینه برای وارد کردن متن است.
ویژگی تشخیص دستخط با استفاده از حرکات و اشارات انگشت وجود دارد اگرچه صفحه کلید استاندارد QWERTY روی صفحه نمایش نیز دارای چندین طرح متفاوت است.
صفحه کلید QWERTY در حالت افقی فضای زیادی از صفحه را در برمی‌گیرد و با کشیدن انگشت بطرف چپ و راست روی صفحه کلید می‌توانید محل مکان نما را تعیین کنید.
 همچنین می‌توان “ورودی مداوم” را فعال کرد که امکان وارد کردن لغات با کشیدن انگشت روی صفحه کلید را مانند Swype فراهم می‌کند و ویژگی تشخیص دستخط به دقت کار می‌کند.
سامسونگ Galaxy Xcover 2 دارای چندین گزینه برای وارد کردن متن است و ویژگی تشخیص دستخط با استفاده از حرکات و اشارات انگشت وجود دارد اگرچه صفحه کلید استاندارد QWERTY روی صفحه نمایش نیز دارای چندین طرح متفاوت است.
سامسونگ Galaxy Xcover 2 دارای آندروید ۴.۱.۲ (Jelly Bean) و جدیدترین منوی Touchwiz است که Nature UX نام دارد.
این ترکیب در Galaxy S III mini و Galaxy S Plus نیز مشاهده می‌شود و کارایی کاربر را در مقایسه با منوی قدیمی آندروید افزایش می‌دهد.
سامسونگ Galaxy Xcover 2 دارای آندروید ۴.۱.۲ (Jelly Bean) و جدیدترین منوی Touchwiz است که Nature UX نام دارد.
این ترکیب در Galaxy S III mini و Galaxy S Plus نیز مشاهده می‌شود و کارایی کاربر را در مقایسه با منوی قدیمی آندروید افزایش می‌دهد.
این گوشی لیستی از زیرنویس ها را ارایه می‌دهد و امکان انتخاب را برای کاربر فراهم می‌نماید.
بیشتر  نرم‌افزارهای پخش ویدیو بدنبال فایل با نام فایل ویدیویی هستند و به موجب آن اغلب مجبور می‌شوید فایل زیرنویس را مجددا نامگذاری کنید تا زیرنویس‌ها نشان داده شود.
این گوشی به یک رادیو FM با RDS نیز مجهز است که منوی ساده ای دارد و رادیو دارای یک عقربک است و حداکثر ۱۲ ایستگاه را ذخیره می‌کند.
سامسونگ Galaxy Xcover 2 دارای یک سری ویژگی های ارتباطی استاندارد است و از چهار باند ۲G و دو باند ۳G با ۱۴.۴Mbps و ۵.۷۶Mbps HSUPA پشتیبانی می‌کند.
پشتیبانی Wi-Fi شامل b/g/n با Wu-Fi Direct است و DLNA نیز بخشی از بسته ارتباطی است.
این گوشی دارای نسخه Jelly Bean از مرورگر آندروید است که سامسونگ تغییراتی را در آن ایجاد کرده است.
 اگرچه مرورگر Chrome نیز به صورت از پیش نصب شده وجود دارد که درصورت تمایل می‌توانید از آن استفاده کنید.
مرورگر از دوبار ضربه زدن روی صفحه ، زوم با نیشگون گرفتن صفحه و زوم با دو انگشت پشتیبانی می کند.
 امکاناتی مانند چندین Tab ، تنظیم مجدد متن ، پیدا کردن روی صفحه و غیره نیز وجود دارد.
بلوتوث ۴.۰ LE نیز وجود دارد که بر مبنای بلوتوث ۳.۰ با حالت سودمند “انرژی کم” است که در مقایسه با نسخه‌های قبلی از انرژی کمتری استفاده می‌کند و در وسایل جانبی آموزشی بسیار متداول است. Xcover 2 دارای گیرنده داخلی A-GPS است که با GLONASS نیز کار می کند. با این دو سیستم موقعیت یابی جهانی به بیشتر ماهواره های موجود دسترسی پیدا می کنید که زمان قفل و دقت را در محیط های پر ازدحام ارتقاء می دهد.
صفحه نمایش لمسی خازنی چهار اینچی با وضوح ۴۸۰ در ۸۰۰)WVGA پیکسل) و ۱۶ میلیون رنگ،‌ نسخه ۴.۱.۲ آندروید (Jelly Bean) با منوی Nature UX،‌ پردازنده دو هسته ای Cortex-A9 در ۱GHZ ، پردازنده گرافیک Mali-400MP و ۱GB RAM،‌دوربین ژنج مگاپیکسلی با کانون اتوماتیک ، فلاش LED ، تشخیص چهره و لبخند ، تثبیت کننده تصویر،دوربین ثانویه VGA،‌ GPS با A-GPS و GLONASS ، قطب نمای دیجیتال،‌ 4GB حافظه داخلی ، محل کارت حافظه MicroSD،‌شتاب سنج ، ژیروسکوپ و حسگر Proximity،‌ سوکت صوتی استاندارد ۳.۵ میلیمتری،‌ پورت MicroUSB 2.0 با MHL،‌ نسخه ۴.۰ بلوتوث استریو و  رادیو FM با RDS از مزایای اصلی این گوشی به شمار می‌آید.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر