در حال خواندن
مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک: شتاب بدون هیچ مشکلی در حال ارایه خدمت است
0

«مانورهای انجام شده در گذشته موجب شد تا قطعی اینترنت اختلالی در ارائه خدمات بانکی و شتاب ایجاد نکند.»

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک با بیان این مطلب اعلام کرد: «بررسی‌های ما نشان می‌دهد شبکه از وضعیت پایداری برخوردار است طبق آمار روز گذشته ۱۲۵ میلیون تراکنش در شتاب انجام شد که این رقم تقریبا برابر با متوسط تراکنش‌های انجام شده در یک روز عادی است. همچنین میزان پایداری شبکه نیز ۹۹.۹۹ درصد گزارش شده است.»

سید ابوطالب نجفی در ادامه گفت: « میزان تراکنش‌های انجام شده روی شاپرک نیز ۳۲ میلیون تراکنش طی روز گذشته گزارش شده که این رقم نیز برابر با متوسط تراکنش‌های صورت گرفته در طول یک روز است.»

براساس اظهارات او هیچ اختلالی در شبکه شتاب، ساتنا و پایا به دلیل قطعی اینترنت گزارش نشده است، فقط شهروندانی که در خارج از کشور بوده‌اند احتمالا در دسترسی به حساب‌های بانکی‌اشان در داخل کشور با مشکل مواجه شده‌اند؛ اما کاربران ساکن ایران با مشکلی مواجه نبودند.

نجفی در پاسخ به این سوال پیوست که وضعیت بانک‌هایی که به صورت مستقیم از شرکت خدمات انفورماتیک سرویس می‌گیرند چگونه است؟ گفت: «بانک ملی در روز گذشته ۵۴ میلیون تراکنش و بانک صادرات در روز گذشته ۳۲ میلیون تراکنش انجام داده‌اند. این دو بانک به عنوان بانک بزرگ کشور با این تعداد تراکنش نشان‌دهنده پایداری در شبکه است.»

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر