در حال خواندن
مخابرات تلفن ثابت تصویری می‌دهد
1

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران از برنامه‌های این شرکت برای حرکت به سمت نسل جدید شبکه‌های مخابراتی و آغاز استفاده از تکنولوژی IMS – زیر سامانه چندرسانه‌ای مبتنی بر IP – و جایگزینی با سیستم‌های قدیمی تلفن ثابت خبر داد.
نود آی سی تی – سید مصطفی سید هاشمی با تاکید بر سرمایه‌گذاری شرکت مخابرات ایران برای بروزرسانی تجهیزات و توسعه شبکه مخابراتی کشور گفت: شرکت مخابرات ایران امسال در بخش توسعه شبکه تلفن ثابت بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است که این سرمایه‌گذاری مربوط به بخش توسعه شبکه کابل، کافوی نوری، دیتا و سیستم‌های انتقال پهنای باند و انتقال تکنولوژی می‌شود.
وی ادامه داد: در راستای انتقال تکنولوژی مخابراتی، پیاده سازی پروژه حرکت به سمت تکنولوژی شبکه غیرفعال نوری – GPON – و زیر سامانه چندرسانه‌ای مبتنی بر آی پی – IMS – در دستور کار قرار گرفته است که هم اکنون برای انتقال تکنولوژی و تجهیز شبکه به تکنولوژی IMS در ۳ استان کشور ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
سیدهاشمی اجرای این پروژه را در راستای ارایه سرویس‌های جدید مخابراتی در شبکه تلفن ثابت با توسعه فیبرنوری به جای کابل مسی عنوان کرد که امکان استفاده از صوت، تصویر و دیتا را به صورت همزمان برروی تلفن ثابت ممکن می‌کند و گفت: هم اکنون پروژه IMS در سه استان آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و فارس در حال اجرا است و با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها به تدریج در دیگر استان‌های کشور نیز توسعه خواهد یافت.
به گزارش مهر، وی همچنین از سرمایه گذاری ۱۳۰۰ میلیارد تومانی مخابرات برای توسعه و بهینه‌سازی شبکه تلفن همراه خبر داد و با اشاره به سهم دولت از درآمد شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات ایران در سال ۹۰ بالغ بر ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بابت خدمات به دولت پرداخت کرده که این خدمات شامل ۲۸.۳ درصد درآمد مخابرات از محل مکالمات موبایل، ۸ درصد تلفن ثابت و ۵ درصد دیتا می‌شود؛ در همین حال ۲۲۰ میلیارد تومان بابت زیرساخت مخابراتی، ۴۰۰ میلیارد تومان بابت سود سهام عدالت، ۴۰۰ میلیارد تومان بابت سود سهام دولت و ۵۰۰ میلیارد تومان بابت سهم اقساط بخش خصوصی پرداخت شده است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر