در حال خواندن
مخابرات به هر خانوار ایرانی یک خط اینترنت پرسرعت می‌دهد
0

به گفته رییس مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران، توان بازار اینترنت پرسرعت کشور بسیار بالا است و به زودی طرح «هر خانوار ایرانی یک خط اینترنت پرسرعت» برای پاسخ‌گویی به نیاز بازار اجرا می‌شود.
نود آی سی تی – علیرضا صیدی، با بیان اینکه هدف‌گذاری جدید شرکت مخابرات را برای اجرای «هر خانوار ایرانی یک خط اینترنت پرسرعت» و پاسخ‌گویی به نیاز بازار ضروری است، گفت: تجربه نشان داده که این حوزه‌ها با نیاز جهشی برای دریافت این خدمات روبه‌رو می‌شوند.
وی،  توسعه‌ محتوای بومی و خدمات بر بستر باند وسیع را یکی از ملزومات پیشرفت دراین حوزه دانست و افزود: در صورتی که محتوای بومی و خدمات به اندازه قابل قبولی گسترش پیدا کند و استفاده از اینترنت برای خانوارها، بیش از هزینه پرداختی برای آن سود داشته باشد، به‌طور حتم درخواست برای استفاده از این خدمات به سرعت افزایش می‌یابد و حتی با استفاده از این خدمات می‌توان تاثیر چالش‌هایی نظیر نوسانات ارزی را تا حد زیادی از بین برد.
صیدی با تاکید بر نقش مخابرات در توسعه‌ محتوا و کاربری‌های بومی گفت: دراین راستا شرکت مخابرات ایران می‌تواند نقشی کلیدی در ایجاد بستر ارایه این خدمات ایفا کند. به همین دلیل ما در یکی از گام‌های خود برای توسعه محتوا و کاربری‌های بومی در کشور به سمت توسعه‌ دیتاسنترها به عنوان یکی از ارکان توسعه این بخش حرکت کرده‌ایم.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر