در حال خواندن
مجلس دوشنبه رای اعتماد به وزیر ارتباطات را بررسی می کند
0

به گفته رییس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی احتمالا دوشنبه، پس از دفاع رییس جمهور از کابینه دولت یازدهم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از ارایه دفاعیات و برنامه های وزیر پیشنهادی ICT رای اعتماد به محمود واعظی را به شور می گذارند.
نود آی سی تی – رمضانعلی سبحانی فر با بیان اینکه از روز دوشنبه جلسات بررسی رای اعتماد به وزرای کابینه رییس جمهور منتخب آغاز خواهد شد گفت: از آنجا که احتمالا براساس اولویت الفبایی وزارتخانه ها، وزرا برای گرفتن رای اعتماد به مجلس فراخوانده شوند، محمود واعظی جزو اولین وزرایی باشد که جلسه رای اعتماد آن فردا برگزار خواهد شد.
وی در خصوص جلسه کمیسیون صنایع با وزیر پیشنهادی ارتباطات افزود: در این جلسه مباحث مختلفی از جمله راه کارهای اجرایی ایشان برای اجرای برنامه هایی که ارایه کرده اند مطرح شد.
 
واردات پهنای باند اینترنت با مشارکت بخش خصوصی
رییس کمیته ارتباطات مجلس در خصوص دیدگاه وزیر ارتباطات به وضعیت اینترنت کشور گفت: جناب واعظی معتقد است با مشارکت بخش خصوصی در ورود پهنای باند مشکلات سرعت، کیفیت و قیمت اینترنت در کشور با وضع قوانین جدید قابل حل است.
سبحانی فر، استفاده از توان بخش خصوصی در عرصه های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را از اولویت های کاری وزیر آینده عنوان کرد و افزود: یکی از نکات برجسته واعظی برنامه محوری و برنامه ریز بودن ایشان است و تعهد به اجرای سند چشم انداز توسعه ۲۰ ساله کشور و برنامه پنجم توسعه از جمله ویژگی های ایشان به شمار می رود.
 
احتمال تغییر مدیران وجود دارد
وی در خصوص تغییر مدیران وزارت ارتباطات در صورت رای اعتماد مجلس به واعظی گفت: این موضوع یکی از سوالات مطرح شده توسط نمایندگان در جلسه حضوری با ایشان بود که واعظی در پاسخ شایسته سالاری را برای انتخاب مدیران وزارت ارتباطات مطرح و تاکید کرد که قطعا مدیران از بدنه وزارتخانه انتخاب خواهند شد.
 
شورای عالی فضای مجازی باید سیاست گذاری کند
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه آیا در مورد مشکلات وزارت ارتباطات با شورای عالی فضای مجازی هم در این جلسه سوالی طرح شد گفت: در خصوص این موضوع نیز بحث شد و وزیر پیشنهادی ارتباطات نیز با تاکید براینکه تبعیت از قانون را از وظایف اصلی خود می‌داند، معتقد است براساس آنچه که رهبر معظم انقلاب به این شورا واگذار کرده است، شورای عالی فضای مجازی باید از موضع سیاست گذاری کلان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات وارد شود.
 
نود آی سی تی : متاسفانه با وجود تماس های مکرر با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم هنوز موفق به مصاحبه با دکتر واعظی نشده ایم و ایشان تنها وزیری هستند که هنوز با هیچ رسانه ای به صورت رسمی گفت و گو نکرده اند.
با توجه به احتمال رای گیری برای اعتماد یا عدم اعتماد مجلس به محمود واعظی در  روز دوشنبه، برخورد تکلیف دانستیم تا از طریق یکی از نمایندگان مجلس که هفته گذشته با ایشان جلسه داشته اند، هر چند مختصر خوانندگان را با دیدگاه های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات آشنا کنیم.  اگر چه این احتمال نیز می رود به دلیل مشغله فراوان کاری ایشان موفق به گفت و گو با رسانه ها نشده اند . لیکن امیدواریم ایشان در آینده روال وزاری سابق ICT، در عدم تعامل مناسب با رسانه ها را در پیش نگیرند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر