در حال خواندن
مایکروسافت پاسخ مسدود شدن اپ یوتوب را با حذف جستجوگر گوگل می دهد
0

علیرضا برادران –
گویی شرکت ها دست به یکی کرده اند تا ویندوز فون مایکروسافت موفق نشود. پیشتر خبرهایی شنیده بودیم از اینکه شرکت های بازی ساز بزرگ دنیا برای مایکروسافت ناز می کنند تا این شرکت مستاصل شود و برای آنها شرایط بهتر مالی در نظر بگیرد.
نارنجی – گوگل هم که بارها از اندیشه های پنهانش برای تصاحب همه دژها سخن گفته ایم قطعاً سردمدار این منازعات است. حتماً خبر دارید که از ابتدا سر اپلیکیشن یوتوب برای مایکروسافت درد سر ایجاد کرد و نه خود برای ویندوز فون اپ اختصاصی ساخت و نه اجازه داد مایکروسافت خودش آستین بالا بزند.
 
بعد از کلی مذاکرات بین سران گوگل و مایکروسافت به نظر می رسید تفاهمی حاصل شده و بالاخره کاربران ویندوز فون هم یوتوب دار می شوند. اما در کمال تعجب پس از عرضه به روز رسانی جدید ویندوز فون، گوگل مجدد اقدام به مسدود کردن آن نمود و بهانه کرد که قوانین تبلیغاتی گوگل با این اپ نقض می شوند.
 
تقریباً مسجل است که در پشت پرده، میانه دو غول فناوری شکر آب است و روابط به تیرگی گراییده. مایکروسافت تا کنون در برابر رفتار گوگل واکنش ستیزه جویانه از خود نشان نداده بود، اما این بار ورق برگشته و میل دارد رو در روی گوگل بایستد.

مایکروسافت در مقابل عمل گوگل، ارزشمندترین دارایی آن که موتور جستجویش باشد را هدف گرفته. از هندوستان خبر می رسد که کاربران بعد از دریافت به روز رسانی GDR2 دیگر امکان جایگزین کردن جستجوگر گوگل با بینگ را از دست داده اند. البته کماکان می توانند از طریق مرورگر به google.com دسترسی داشته باشند.
 
هرچه هست تا اینجای کار دود تخاصم طرفین بیشتر به چشم کاربران رفته تا این دو شرکت ثروتمند فناوری؛ اگر پیشتر فقط از داشتن اپلیکیشن خوب برای گشت و گذار بین ویدیوهای یوتوب محروم بودند حالا امکان دسترسی سریع به جستجوگر گوگل را هم از دست داده اند. البته دومی نباید خیلی خلاف میل مایکروسافت هم باشد؛ چراکه قلباً میل ندارد کاربران بستر اختصاصی اش جستجوهای خود را توسط گوگل انجام دهند.
 
فعلاً سخنگویان هردو شرکت صحبت خاصی نکرده اند و معلوم نیست این ماجرا کی خاتمه پیدا خواهد کرد. اما فکر می کنید چرا این ابر شرکت های فناوری نمی توانند سر مسائل این چنینی به تفاهم برسند؟ آیا این رفتارها را هم می توان با توجیح «هرچه رقابت بیشتر نفع مصرف کننده بیشتر» توجیح کرد؟

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر