در حال خواندن
لری الیسون هنوز از گوگل ناراحت است: کار لری پیج خبیثانه بود
0

نیما دادگستر –
لری الیسون هنوز از گوگلی ها نارحت است٬ به خصوص از رئیس شان٬ لری پیچ. مدیرعامل اوراکل در مصاحبه اخیرش با چارلی رُز شخص لری پیج را به خاطر استفاده غیرقانونی از کدهای اوراکل ملامت کرده.
ماجرا به دادگاهی بر می گردد که در آن گوگل به خاطر استفاده از جاوا در ساختن رابط برنامه نویسی کاربردی ۳۷ برنامه در اندروید٬ محاکمه شد. اوراکل مدعی بود که گوگل با اطلاع قبلی از غیرقانونی بودن این کار٬ اقدام به استفاده از جاوا کرده. هر چند حکم اولیه دادگاه به برائت گوگل انجامید ولی اوراکل به آن اعتراض کرد.
 
حالا این لری مستقیم به قلب آن لری زده. الیسون در مصاحبه با چارلی رُز درباره کار پیج چنین  گفته:
 «در گوگل این لری است که تصمیم می گیرد. او ست که شرکت را اداره می کند. هیچ کس دیگری مسئول نیست. آنها٬ بگذارید کاملا روشن بگویم٬ وقتی شما برنامه ای برای اندروید می نویسید٬ با استفاده از ابزارهای جاوا متعلق به اوراکل این کار را می کنید٬‌ برای کلش. و در آخر٬ یک دکمه را فشار می دهید که روی آن نوشته “این را به فرمت اندروید تبدیل کن.”
«ما با گوگل رقابت نمی کنیم. هیچ کاری که گوگل در آن دست دارد نمی کنیم٬ فقط فکر می کنیم آنها چیزی را که مال ما بود برداشتند و این غلط بود. این یک مشکل کاملا جدا از رقابت است. به نظر من کاری که کردند کاملا خبیثانه بود.»
آیا این کپی کاری باعث می شود لری پیج هم آدم خبیثی باشد؟ الیسون لا اقل اینقدر اعتبار برای او قائل هست که بگوید: «نه٬‌ کاری که او کرد خبیثانه است٬ که موضوع متفاوتی است. می دانم شعارش این است که خبیث نباش. ولی فکر می کنم این بار لغزش کرد.»

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر