در حال خواندن
مایکروسافت جدیدترین تبلت سرفیس را رونمایی می‌کند
0

در جریان برگزاری یک کنفرانس خبری توسط شرکت مایکروسافت کارشناسان فناوری انتظار دارند که این شرکت تبلت‌های جدید سرفیس را برای به چالش کشیدن سلطه آی پدها و دستگاه‌های اندرویدی در بازار معرفی کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت مایکروسافت درحالی که تلاش می‌کند در سبک زندگی عصر اینترنت از رایانه‌های سنتی به سمت تلفن‌های هوشمند حرکت کرده و از سایر رقبا عقب نماند، قصد دارد یک کنفرانس خبر در تاریخ ۲۳ سپتامبر (۱ مهر) در نیویورک برگزار کند.
دعوت نامه‌ها برای “مراسم سرفیس نیویوک” اطلاعات اندکی به جز زمان و مکان ارائه کرده و یک تصویر گرافیکی یک تبلت سرفیس و یک صفحه کلید را در این دعوت‌نامه نشان می‌دهد.
مایکروسافت ماه گذشته ۱۰۰ دلار از قیمت نسخه‌های جدید تبلت سرفیس خود کم کرد تا با آی پد اپل و تبلت‌های دارای سیستم عامل اندروید گوگل رقابت کند.
فروشگاه آنلاین این شرکت بزرگ نرم افزاری تبلت سرفیس پرو را به قیمت ۷۹۹ یا ۸۹۹ بسته به ظرفیت حافظه خود می‌فروشد درحالی که قیمت‌های اولیه آن ۸۹۹ و ۹۹۹ بوده است.
سرفیس آر تی نسخه ابتدایی این تبلت است که اوایل سال جاری قیمت آن ۳۰ درصد کاهش یافت؛ چرا که این تبلت نتوانسته بود در بازار توجه کافی را به خود جلب کند.
قیمت سرفیس آر تی از ۴۹۹ دلار به ۳۴۹ دلار رسید.
فشار روی مایکروسافت برای پرهیز از اینکه در عصر تکامل سریع فناوری تنها روی یک مورد متمرکز باشد، موجب ارائه سیستم عامل ویندوز هشت شد. طرح بازنشستگی زودهنگام استیوبالمر و خرید چند میلیون دلاری واحد تولید تلفن نوکیا در راستای همین موضوع صورت گرفته است.
قرارداد خرید ۷.۲ میلیارد دلاری مایکروسافت برای خرید نوکیا با حق اختراعات و مجوزها می‌تواند به این شرکت کمک کند تا با پلتفورم‌های رقیب مقابله کند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر