در حال خواندن
عصبانیت رییس جمهور از انتشار اخبار واهی
0

پنجمین مجمع عادل سالیانه شرکت مخابرات ایران روز گذشته در حالی با حضور نزدیک به ۹۳ درصد از سهامدران این شرکت برگزار شد که از نظر زمان برگزاری رکورد طولانی‌ترین مجمع مخابرات در پنج سال گذشته را شکست. حاشیه‌هایی نظیر پرداخت پاداش به مدیرعامل، تغییر تعرفه‌های تلفن ثابت نیز از مباحث جنجالی بود که این مجمع را با سایر مجامع بزرگ‌ترین شرکت بورسی متفاوت ساخته بود.
مجمع شرکت مخابرات ایران با ارایه گزارش هیات مدیره توسط مدیرعامل شرکت مخابرات آغاز و پس از آن با ارایه گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت و ارایه پاسخ‌های مناسب به سوالات موجود با تایید صورت‌های مالی توسط صاحبان سهام به موضوعات دیگری که این روزها‌ حول محور مخابرات می‌چرخد دنبال شد.
 
با هماهنگی شخص وزیر ارتباطات تعرفه تغییر کرده است
سید مصطفی سیدهاشمی که ریاست مجمع را نیز به عهده داشت در واکنش به ابهامات موجود در افزایش نرخ پایه مکالمات تلفن ثابت که از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی غیرقانونی خوانده شده است که اعتراض شدید سهامداران جز را نیز به دنبال داشت، گفت: تعرفه هر پالس مکالمه تلفن ثابت براساس مصوبه شورای رقابت از اول اسفندماه ۹۰ از مبلغ ۷/۴۴ ریال به ۰۳/۵۱ ریال افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه این اظهارات مسوولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد غیرقانونی بودن اعمال این تعرفه را پیگیری خواهیم کرد، افزود: مسوولان این سازمان در اعمال این نرخ، کمال همکاری را با ما داشته‌اند و حتی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با این موضوع موافقت کرده‌اند.
سیدهاشمی با اظهار بی‌اطلاعی از غیرقانونی خواندن تعرفه‌های تعیین شده و لزوم بازگشت مبلغ مورد نظر به مشترکان، نگرانی سهامداران مخابرات ایران را در مورد این موضوع بی دلیل عنوان کرد و گفت: هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و ما این موضوع را در آرامش رسیدگی خواهیم کرد.
وی خروج خبرهایی از این دست را در زمان برگزاری مجامع سالیانه مخابرات را سوال برانگیز دانست گفت: اینکه همزمان با برگزاری مجامع عده‌ای تلاش در انتشار اخبار منفی بر علیه بزرگ‌ترین شرکت مخابرات دارد جای ابهام دارد که امیدواریم سهامداران با مطالعه کافی و پیشه کردن صبر گول این گونه رفتارهای غیر حرفه‌ای را نخورند.
 
عصبانیت رییس جمهور از انتشار اخبار واهی
پاداش ۱۰۰ میلیون تومانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز که این روزها به یکی از بحث‌های رسانه‌ای تبدیل شده است در مجمع عمومی سالیانه شرکت مخابرات ایران نیز بحث برانگیز شد که رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در پاسخ به انتشار اخبار در برخی رسانه‌ها گفت: هیچ‌گونه تخلفی در این زمینه صورت نگرفته است و حتی رییس جمهور نیز برخلاف اخبار منتشر شده، در این زمینه عکس العمل خوبی داشته است.
وی با بیان اینکه تخصیص پاداش به مدیران مخابرات براساس قانون تجارت و با توجه به خصوصی شدن این شرکت انجام شده، افزود: براساس این قانون هیات مدیره می‌تواند با پرداخت پنج درصد از سود سالانه شرکت به عنوان حق پاداش به مدیران شرکت موافقت کند که براساس گردش مالی هشت هزار میلیارد تومانی شرکت مخابرات ایران، تخصیص ۱۰۰ میلیون تومان پاداش رقم قابل توجهی نیست.
رییس مجمع سالانه مخابرات با بیان اینکه روز یکشنبه در ابتدای جلسه هیات دولت نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و از این موضوع ناراحت شده‌ است.
وی افزود: رییس جمهور محترم با بیان اینکه شرکت مخابرات خصوصی شده و می‌تواند براساس قانون هر چقدر که می‌خواهد به مدیرعاملش پاداش دهد و اینکه به اسم دولت بخواهند شخصی را تخریب کنند اصلا پذیرفته نیست.
سیدهاشمی با بیان اینکه این شرکت خصوصی است و باید براساس قانون تجارت اداره شود، ادامه داد: اختصاص این رقم به مهندس فیضی با توجه به اقدامات موثر در مدیریت شرکت مخابرات ایران تنها پاسخگویی به قسمت کوچکی از زحمات ایشان است.
براساس این گزارش با توجه به پیشنهاد تقسیم سود ۴۱۵ ریالی توسط هیات مدیره مخابرات که اعتراض حاضرین را به دنبال داشت نهایتا با همراهی سهام اکثریت تصمیم به تقسیم سود ۴۲۰ ریالی به ازای هر سهم مخابرات گرفته شد.
در ادامه نیز همانند شرکت ارتباطات سیار ایران ۳۵۰ میلیون تومان نیز پاداش اعضای هیات مدیره شرکت مخابرات تعیین شد که با تغییر نکردن مبلغ حق‌الجلسه اعضای هیات مدیره مبلغ ۳۰۰ هزار تومان هم بابت حضور در جلسات تعیین شد.
در پایان نیز روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه‌های رسمی شرکت مخابرات ایران تعیین شدند.
 
 

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر