در حال خواندن
ماه آینده موبایل مجهز به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر معرفی خواهد شد
0

نود فناوری-کمپانی «سینپتیکس» سال گذشته سنسور اثر انگشت اپتیکال را معرفی کرده بود و حالا از نسخه دوم این فناوری پرده برداری کرده که امکان پیاده سازی آن زیر نمایشگر OLED وجود دارد.

این سنسور که Clear ID FS9500 نام دارد تنها با نمایشگرهای OLED سازگاری دارد و با استفاده از این پنل نور ساطع شده از اثر انگشت را پردازش می کند.

کمپانی سازنده مدعی شده که این سنسور را می توان زیر لایه های مختلفی از قبیل محافظ صفحه نمایش، صفحه لمسی و خود نمایشگر تا ضخامت ۱٫۵ میلیمتر تعبیه کرد.


حسگر قبلی این کمپانی با نام FS9100 در بسیاری از موبایل های پرچمدار از قبیل گلکسی S8 به کار رفته و سینپتیکس تاکید کرده که سنسور جدید نیز از امنیتی مشابه برخوردار است.

علاوه بر این از آنجایی که این سنسور زیر نمایشگر به کار می رود، در برابر آب و خط و خش کاملاً مقاوم بوده و دوام آن بسیار بالاتر از حسگرهای متداول کنونی خواهد بود.

یکی دیگر از قابلیت های جالب این سنسور امکان غیرفعال سازی آن است، بنابرین برخلاف حسگرهای معمول زمانی که کاربر به آن نیاز ندارد فضای اضافه ای را روی پنل جلو اشغال نمی کند.

این کمپانی علاوه بر رونمایی از محصول جدید خود اعلام کرد که شرکت «Tier 1» در نمایشگاه CES ماه آینده نخستین موبایل دارای این فناوری را معرفی خواهد کرد.

احتمال انصراف سامسونگ از تعبیه سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر