در حال خواندن
لیست دامنه‌های مورد اختلاف منتشر شد
0

آیکان لیست دامنه‌های اینترنتی مورد اختلاف در جهان را منتشر کرد.
به گزارش ایسنا، شرکت اینترنتی ناظر بر نام‌ها و شماره‌های واگذار شده اینترنتی (آیکان) در تازه‌ترین گزارش خود لیستی از دامنه‌های اینترنتی که بر سر آن‌ها اختلاف وجود دارد را منتشر کرد.
این لیست حاوی دامنه‌های اینترنتی است که مالکان آنها و یا متقاضیان ثبت آنها بر سر نام این دامنه‌ها به دلیل تشابه اسمی و معنایی دچار اختلاف هستند و طرفین دعوا معتقدند که کاربران را دچار سردرگمی می‌کنند.
این لیست حاوی صدها دامنه است که به دلیل تشابه اسمی از سوی طرفین دعوا به “بخش بررسی تشابه اسمی آیکان” گزارش شده‌اند و باید در خصوص آنها تصمیم‌گری شود.
به گزارش سایت خبری پی‌سی ورلد، نقش کمیته بررسی تشابه اسمی آیکان این است که این دامنه‌ها را مورد بررسی قرار داده و ببیند که آیا نام این دامنه‌ها در موارد شکایت شده باعث سردرگمی کاربران اینترنتی می‌شود یا خیر.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر