در حال خواندن
لیایی:طرح جامع توانمندسازی صنعت ICT تایید شد
0

در راستای سیاست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حمایت از تولیدکنندگان بومی فاوا، طرح جامع توانمندسازی صنعت ICT تایید شد.
نود آی سی تی –  محمود لیایی، مشاور وزیر ارتباطات در امور فناوری و صنعت و دبیر ستاد حمایت از تولیدات بومی فاوا با بیان این مطلب گفت: در اولین جلسه ستاد که با حضور اعضای آن برگزار شد، سیاست‌های کلی ستاد حمایت از تولیدات بومی فاوا تعیین و کلیات طرح جامع توانمندسازی صنعت ICT مورد تایید قرار گرفت.
لیایی عنوان کرد: این طرح در پنج سامانه جامع شناسایی نیازمندی‌ها و مدیریت زنجیره تامین (تجهیزات و سرویس‌های حوزه ICT)، سامانه شناسایی فرصت‌های صنعت ICT در سطح بین‌الملل، پایگاه قوانین، مقررات و بخشنامه‌های حوزه ICT، سامانه اختصاصی برگزار مناقصات حوزه ICT، سامانه شناسایی و رتبه‌بندی تامین کنندگان حوزه ICT ارایه شده است که ان‌شاءالله پس از راه‌اندازی کامل تمامی سامانه‌ها که به صورت الکترونیکی با یکدیگر تعامل دارند شاهد شکوفایی هرچه بیش‌تر صنعت ICT در کشور عزیزمان خواهیم بود.

هنوز فراموش نکرده‌ایم که کارکنان شرکت ITI شیراز چند بار برای دریافت حقوق معوقه‌شان در برابر مجلس تحصن کردند، جناب لیایی مرحمت کنید آماری از صنایع ICT فعال کشور ارایه کنید شاید ما هم توانستیم عنوان طرح جامع توانمند سازی صنایع ICT را درک کنیم. کارخانجات مخابراتی شیراز و همسایه قدیمیش ITI همچنان روزهای بدی را پشت سر می‌گذارند، البته شاید منظور شما صنایعی است که ما از آن اطلاعی نداریم. خوشحال می‌شویم مطلعمان کنید که چه کارخانجاتی هنوز فعال هستند.

 

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر