در حال خواندن
قیمت سیم‌کارت رو به افزایش است
0

روند افزایش قیمت سیم‌کارت که از مدتی پیش جریان داشته بنا بر پیش‌بینی‌ها امسال نیز استمرار خواهد داشت.
نود آی سی تی – افشار فروتن لاریجانی، رییس اتحادیه فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی با بیان این مطلب گفت: همان‌طور که از مدتی قبل هم شاهد بوده‌ایم، سیم‌کارت‌هایی که کد ۱، ۲ و ۳ دارند، این روزها روند افزایش قیمت در پیش گرفته‌اند که اگر چه ممکن است این افزایش قیمت برای کد‌های ۲ و۳ کمتر باشد، اما به هر حال قیمت این سیم‌کارت‌ها هم با افزایش مواجه بوده و فکر می‌کنم با شرایط فعلی و هم‌چنین اینکه سیم‌کارت‌های جدید این کد‌ها عرضه و وارد بازار نشده است، همچنان این روند افزایشی ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم و خریداران استقبال بیشتری به این کد‌ها نشان می‌دهند، افزود: البته کد‌های ۴ و سایر کد‌ها هم متاثر از این سه کد هستند و وقتی کد‌های یک و دو بالا می‌روند قیمت آنها هم افزایش پیدا می‌کند. البته روند افزایش قیمت این کد‌ها نسبتا کند‌تر از کد‌های ۱ تا ۳ است.
وی با بیان اینکه در اکثر کشورهای دنیا قیمت سیم‌کارت‌ها به سمت کمتر شدن در حرکت است و همواره تلاش بر این است که درآمدزایی‌ها در اثر ارایه خدمات باشد بیان کرد: حدود چهار یا پنج سال پیش در دوره‌ای که هنوز برای ارایه سیم کارت ثبت نام می‌شد به این نکته اشاره کردم که این روند منطقی نیست و در تمام دنیا به این شکل است که اپراتور‌ها سعی می‌کنند سیم‌کارت‌ها را با پایین‌ترین قیمت ممکن ارایه دهند و به جای سیم‌کارت سود خود را از طریق ارایه‌ خدمات تامین کنند.
او ادامه داد: متاسفانه در ایران حتی خود کاربران گرایش به خرید سیم‌کارت‌هایی با کد‌های مشخص دارند و حاضرند بهای به مراتب بالاتری را پرداخت کنند که در نهایت این استقبال باعث افزایش تقاضا و به دنبال آن بالا‌رفتن قیمت آن در بازار می‌شود که همان‌طور که اشاره کردم دلیل خاصی هم برای این افزایش قیمت وجود ندارد و در کل این روند خیلی منطقی نیست.
رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت گفت: گاهی برخی از قانون‌های ما هم به گونه‌ای است که تا حدی مشکل‌ساز می‌شود و به عنوان مثال وقتی این‌گونه اعلام می‌شود که هر کاربر تنها ۱۰ سیم‌کارت می‌تواند داشته باشد این موضوع با برخی از سیاست‌های قبلی منافات دارد.
فروتن در ادامه درباره‌ قیمت سیم‌کارت اپراتورهای دوم و سوم نیز عنوان کرد: زمانی که اپراتورهای ما خدمات تقریبا یکسان ارایه می‌کنند و تفاوت چندانی در ارایه‌ خدمات با یکدیگر ندارند، کاربران به دسته‌بندی آنها خواهند پرداخت و آنها که نیاز به خدمات دایمی دارند به سراغ سیم‌کارت‌های اپراتور خاص رفته و بقیه با سیم‌کارت‌های اعتباری جذب بازار می‌شوند که اکنون بازار گویای آن است که اپراتور‌های جدید بیشتر سرمایه‌گذاری خود را بر روی خطوط اعتباری گذاشته‌اند، چرا که وقتی می‌شود خدمات یکسانی دریافت کرد، مردم ترجیح می‌دهند به سراغ سیم‌کارت‌های اعتباری بروند.
به گزارش ایسنا، وی در خصوص اینکه تاثیرپذیری سیم‌کارت سایر اپراتورها از افزایش قیمت سیم‌کارت‌های همراه اول دایمی در بازار، بیان کرد: فکر نمی‌کنم روند افزایش قیمت سیم‌کارت در میان اپراتورهای دیگر وجود نداشته باشد چرا که این اپراتورها متناسب با نیاز بازار سیم‌کارت وارد می‌کنند و دلیل چندان موجهی برای بالا‌بردن قیمت سیم‌کارت‌های خود نخواهند داشت.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر