در حال خواندن
فروش ۹۱ میلیون سیم‌کارت تاکنون
0

به گفته وزیر ارتباطات تاکنون ۹۱ میلیون سیم‌کارت تلفن همراه در ایران فروخته شده، به این معنی که هر نفر در ایران ۱.۳ عدد سیم‌کارت تلفن همراه دارد.
نود آی سی تی – پنجمین کنفرانس نظام اداری الکترونیک، با حضور رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رهایی رییس دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.
 
ظرفیت IP داخل کشور ۵۰۰ گیگابیت است
تقی پور در این کنفرانس، گفت: برای ارایه خدمات الکترونیک، زیرساخت مناسبی در کشور ایجاد شده و در نتیجه توجه به حوزه زیرساخت، هم اکنون ظرفیت IP داخل کشور به ۵۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده است که در کلان برای ارایه تمام کاربردهای الکترونیکی کافی است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: برای مثال در انتخابات مجلس نهم، تمام ۵۶ حوزه به صورت آنلاین و یکپارچه با یک مرکز در ارتباط بودند و برنامه پنجم نیز به بحث یکپارچه سازی اطلاعات، تاکید ویژه دارد.
 
نقشه راه خدمات الکترونیکی دولت آماده شد
تقی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت کمیته خدمات الکترونیک دولت در زیرمجموعه کارگروه فاوای دولت، گفت: نقشه راه خدمات الکترونیکی دولت پس از تهیه در کمیته مربوطه در کارگروه فاوا به تصویب رسید و آماده رونمایی است.
 
۹۱ میلیون سیم‌کارت فروخته شده است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به ضریب نفوذ تلفن همراه و تلفن ثابت در کشور، گفت: ایران بیشترین ضریب نفوذ تلفن ثابت را در خاورمیانه دارد.
وی ادامه داد: همچنین تاکنون ۹۱ میلیون سیم‌کارت تلفن همراه در ایران فروخته شده، به این معنی که هر نفر در ایران ۱.۳ عدد سیم‌کارت تلفن همراه دارد.
 
اینترنت جدیدی نیاز است
تقی پور عنوان کرد: ایران نخستین کشوری بود که اعلام کرد فضای اینترنت کنونی برای ارایه اطلاعات با ارزش مناسب نیست و پس از آن ایده راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را با ویژگی‌های شبکه‌ای امن، پایدار و با ظرفیت بالا، مطرح کردیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: پس از این اعلام ایران، امریکا نیز اعلام کرد اینترنت فعلی فضای مناسبی برای ارایه اطلاعات نیست و به اینترنت جدیدی نیاز دارند.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر