در حال خواندن
غیرمتخصص‌ها، صاحبان ثروت و قدرت در صنعت مخابرات و الکترونیک کشور
0

ششمین سمینار از مجموعه سمینارهای ادواری گروه علوم مهندسی شاخه مهندسی برق فرهنگستان با عنوان «افق‌های آینده مهندسی برق و کامپیوتر» با حضور اعضای شاخه برق فرهنگستان تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های مختلف کشور و جمعی از دانشجویان در محل فرهنگستان علوم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این سمینار، سه سخنرانی با عنوان «پیشرفت‌ها و چالش‌ها در سامانه‌های واسط مغز- کامپیوتر» توسط دکتر عباس عرفانیان از دانشکده مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت، «سیر تحولات جدید و آتی در سیستم های مبدل انرژی الکترومکانیکی» توسط دکتر مهدی معلم از دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان و «سیستم‌های هوشمند: گذشته، حال و آینده در ایران و جهان» توسط دکتر محمدباقر منهاج از دانشکده مهندسی برق دانشگاه امیرکبیر ایراد شد.
 
دکتر جواد صالحی، رییس شاخه مهندسی برق فرهنگستان علوم در حاشیه این سمینار در گفت‌وگو با ایسنا یکی از وظایف فرهنگستان‌های علوم هر کشور را پرداختن به مرزهای دانش عنوان کرد و گفت:‌ درواقع ارائه سمینارها، میزگردها، دانش‌های جدید که بشریت در آن گام برمی‌دارند وانتقال آن به اساتید، دانشجویان و محققان از جمله وظایف فرهنگستان علوم به شمار می‌رود.
 
وی افزود: در همین رابطه با همفکری جمعی از همکاران حوزه مهندسی برق تصمیم گرفته شد که سمینارهایی ادواری را در رابطه با افق‌های مهندسی برق و کامپیوتر هر سه ماه یکبار با حضور سه استاد یا محقق برجسته کشور برگزار کنیم و با دعوت از محققان برجسته کشور، آخرین یافته ها در زمینه‌های تخصصی ارائه شود.
 
صالحی با اشاره به برگزاری ششمین سمنیار از مجموعه سمینارهای ادواری گروه علوم مهندسی برق اظهار امیدواری کرد که با ارائه مباحث علمی و جرقه‌های فکری وعلمی در کشور بتوان به ایده‌های ناب و اثرگذار دست یافت.
 
رییس شاخه مهندسی برق فرهنگستان علوم درادامه با اشاره به مشکلات موجود در حوزه برق کشور ایران با وجود جذب رتبه‌های اول کنکور دراین رشته گفت:‌ با این که بهترین دانشجویان به رشته برق می‌آیند اما لزوما مدیران و صاحبان صنعت مخابرات و الکترونیک ما افراد صرفا برقی، مخابراتی یا الکترونیکی نیستند.
 
استاد برق دانشگاه صنعتی شریف با بیان این‌که صاحبان ثروت و قدرت در صنعت مخابرات و الکترونیک کشور، افراد غیر متخصص هستند، تصریح کرد: در واقع صاحبان قدرت در صنعت مخابرات و الکترونیک از جنس دیگری نسبت به جنس تحصیل کردگان و نخبگان کشور در زمینه برق و مخابرات هستند.
 
رییس شاخه مهندسی برق فرهنگستان علوم با اشاره به پرورش بهترین دانش آموختگان حوزه برق دنیا در ایران تصریح کرد: با وجود این دانش‌آموختگان برتر در این حوزه در دنیا حرفی برای گفتن نداریم به نحوی که یا جوانان متخصص ما در این حوزه را می برند یا این دسته جوانان در کارهای عادی، تجاری و یا شرکتی در داخل به فعالیت مشغول می شوند.
 
صالحی اظهار امیدواری کرد: با ایجاد فضا و بودجه مناسب در زمینه پژوهش و تولید علم در حوزه برق می توان به تولید ثروت در کشور موفق شد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر