در حال خواندن
عرضه کامپیوترهای مک با همراهی ویندوز ۸!
0

عباس واحدی –
به گفته کارکنان سیستم خرده فروشی اپل که هنوز اطلاع کمی از ابتکار جدید این شرکت دارند، قرار است فروشندگان بخش مشاغل و شرکت ها از این پس تمرکز بیشتری را بر کار و کسب هایی بگذارند که هم اکنون فعالیت های شان را در محیط ویندوزی مدیریت می کنند.
به گزارش نارنجی، قرار است در بخش شرکتها/حرفه ای فروشگاه های اپل، آی مک های ۲۷ اینچی گذارده شود که بر روی آنها یک نرم افزار شبیه ساز Parallels وهمچنین سیستم عامل ویندوز ۸ مایکروسافت نصب شده است. 
 
همچنین تعدادی از کارکنان منتخب فروشگاه های اپل برای کار با پاراللز و نرم افزار ویندوز دوره خواهند دید. علاوه بر این دموی ویژه ای از پاراللز ویژه فروشگاه های اپل تولید شده است. 
 
هدف نهایی این ابتکار تازه، آن است که کارکنان بتوانند به صاحبان مشاغل نشان دهند کار فعلی آنها روی ویندوز به طور کامل می تواند با مک جایگزین شود یا اینکه حداقل تمامی کارکردهای ویندوز را با پاراللز روی کامپیوتر مک هم می شود در اختیار داشت.
 
طی سالیان گذشته، اپل همیشه به دنبال دلایلی بوده که نشان دهد چرا Mac می تواند جایگزینی برای  PC باشد. و به طور ویژه این موضوع را در تبلیغات Mac vs. PC می توان به وضوح مشاهده کرد. اما به جای آن، این کمپین فروشگاهی جدید تمرکز خود را بر استفاده از سیستم عامل مک و ویندوز در کنار یکدیگر گذارده است. به نظر می رسد اپل نمی خواهد هیچ نکته مبهمی در زمینه هر شیوه ممکن «سویچ به کامپیوتر مک» در ذهن مصرف کنندگان کار و کسب های بزرگ و کوچک باقی بماند.

علاوه بر این، مدت زمان زیادی است در سایت اپل صفحه ویژه ای ایجاد شده که به موضوع امکان اجرای اپلیکیشن های ویندوز روی کامپیوترهای مک می پردازد. از میانه دهه ۲۰۰۰، اپل با Boot Camp ویندوز را به مک آورد.  Boot Camp به کاربران اجازه می دهد تا ویندوز را به طور جداگانه در کنار OS X در اختیار داشته باشند و با بوت دوگانه از سیستم شان بهره ببرند. در آن سالها می توانستید مک هایی با سیستم بوت دوگانه ویندوز و OS X را در فروشگاه های اپل بیابید.
 
اما کارکرد پاراللز این گونه است که به مک اجازه می دهد سیستم عامل های ویندوز را به صورت پنجره ای درون خودش شبیه سازی کند. و با گذشت سالها، اپل مک های ویندوزی (با استفاده از بوت کمپ) را از فروشگاه های خود جمع آوری کرد.
 
البته اپل در پاییز سال جاری قصد دارد مجموعه ای از مک های جدید را رونمایی کند که احتمالا مورد توجه کاربران حرفه ای و مشاغل قرار خواهند گرفت. این محصولات شامل مک پرو بازطراحی شده، و مکبوک پرو و آی مک های سریعتر هستند. 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر