در حال خواندن
عامل تاخیر ارایه وایمکس رایانه دانش گلستان چیست؟
0

رییس هیات مدیره اپراتور وایمکس رایانه دانش گلستان از خریداری تجهیزات جدید برای شبکه وایمکس این اپراتور خبر داد و اعلام کرد: در شرایط حاضر برای نصب این تجهیزات در مرحله اخذ مجوز از نهادهای ذی‌ربط هستیم.
نود آی سی تی – ایمان میری با بیان اینکه تجهیزات مربوط به شبکه  از تیر ماه سال گذشته نصب شده، گفت: شبکه وایمکس رایانه دانش گلستان به مجموعه‌ای تجهیزات جدید نیاز داشت که به تازگی توانسته است از طریق پیمانکاران خود این تجهیزات را خریداری کند.
وی با بیان اینکه به دلیل مشکلات تحریم، خرید این تجهیزات با مشکل مواجه بود، گفت: هفته گذشته مشکلات مربوط در این خصوص حل شد.
وی در پاسخ به این پرسش که واگذاری سرویس وایمکس از چه زمانی در استان گلستان شروع می‌شود، گفت: این موضوع در اختیار ما نیست. براساس پروانه ما باید شبکه را  آماده می‌کردیم که این اقدام صورت گرفته و زمان واگذاری سرویس باید توسط  نهادهای مربوطه مشخص شود.
چهار اپراتور مبین نت، ایرانسل، اسپادان و رایانه دانش گلستان، ۱۱ اسفند ماه ۸۷ پروانه اپراتوری و فضای فرکانسی خود را از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کردند و متعهد شدند ۹ ماه پس از دریافت پروانه، فعالیت خود را در مراکز استان‌هایی که پروانه فعالیت در آنها را دریافت کرده‌اند اقدام به ارایه سرویس‌ کنند که در شرایط حاضر اپراتور وایمکس رایانه دانش گلستان نتوانسته سرویس واگذار کند.

متاسفانه اپراتوری در کشور ما گویا کار بسیار سختی است، دو اپراتور غالب در بخش وایمکس به سرعت توانستند مجوز واگذاری سرویس را دریافت کنند، اما اپراتور منطقه‌ای باید چند سال به دنبال گرفتن مجوزهای مربوطه و خرید برخی از تجهیزات مدیریت شبکه پس از دو سال از آغاز به کار سایر اپراتورها باشد. وزارت ارتباطات و نهادهای مربوطه در جهت پیشرفت اقتصادی کشور لطفا به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کمک کنند.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر