در حال خواندن
طراحی شبکه‌های ثابت و سیار مخابرات با همکاری شرکت کره‌ای
0

در راستای یکپارچه‌سازی شبکه‌های مخابراتی ثابت و سیار کشور، قرارداد فاز طراحی پروژه NOC + IPNI میان شرکت مخابرات ایران و شرکت KT کره جنوبی منعقد شد.
نود آی سی تی – در آیین امضای این قرارداد که با حضور مدیر عامل و معاون شبکه شرکت مخابرات ایران و نمایندگان شرکت KT برگزار شد، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: با آغاز فاز طراحی این پروژه تنها ۵ درصد از آن محقق می‌شود.
پور رنجبر افزود: ۹۵ درصد بقیه مربوط به فاز خرید و نصب تجهیزات آن است.
وی گفت: یکپارچه‌سازی مخابرات ثابت و سیار، برای هر دو شرکت مخابرات ایران و KT فرصت خوبی است زیرا بر این اساس می‌توان شبکه IP جدیدی را یکپارچه و باکیفیت در سراسر کشور به مشتریان عرضه کرد.
پروژه NOC + IPNI در فاز نخست، شامل ارزیابی و طراحی است. شرکت KT می‌بایست در این فاز که یک سال به طول می‌انجامد پس از انجام تحلیل محیطی از وضع مخابرات، بهترین طرحی که می‌تواند مخابرات ایران را به استانداردهای بین‌المللی نزدیک کند به همراه فهرست تجهیزات مورد نیاز، ارائه کند.
هدف از اجرای این پروژه، ایجاد بستر مناسب برای یکپارچه‌سازی شبکه مخابرات ایران، افزایش ظرفیت و کیفیت مطلوب و بهینه‌سازی شبکه‌های موجود است.
بر این اساس، امکان طراحی سیستم کنترل مانیتورینگ متمرکز، به منظور اعمال مدیریت یکپارچه تمامی اجزای شبکه، فراهم می‌شود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر