در حال خواندن
شورای فضای مجازی نمی‌تواند از اعتبارات پژوهشگاه ICT استفاده کند
0

در پی نامه لاریجانی به احمدی‌نژاد برای لغو مصوبه شورای عالی اداری در الحاق پژوهشگاه ICT به مرکز فضای مجازی، دیوان محاسبات در نامه‌ای‌ به ذی‌حساب موسسه تصرف در امور مالی را منوط به مصوبه رسمی شورای عالی اداری دانست.
نود آی سی تی – از چند هفته پیش و پس از اتفاقات اخیر در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، این پژوهشگاه هر روز شاهد حکم و دستور جدیدی در خصوص مدیریت مجموعه است.
هفته گذشته شورای عالی فضای مجازی با مصوبه‌ای از شورای عالی اداری،‌ تابلوی پژوهشگاه ICT را پایین کشید و چند روز بعد رییس مجلس به دلیل تخلف در نحوه اخذ مصوبه خواستار ابطال حکم شورا شد.
در پی ارسال نامه رییس مجلس به رییس جمهور، اخیرا دیوان محاسبات کشور نیز نامه‌ای خطاب به ذی‌حساب و مدیر مالی موسسه ارسال کرده که در آن متذکر شده تحویل حساب‌های مالی موسسه به پژوهشگاه فضای مجازی تنها منوط به رویت مصوبه شورای عالی اداری با تاکید ناظران خواهد بود.
این نامه به این معنی است که دیوان محاسبات کشور برای امضای صورت‌های مالی و مدیریتی همچنان براری و مدیر مالی او را به رسمیت می‌شناسد.
متن نامه به این شرح است:
جناب آقای قنبری
ذیحساب و مدیر امور مالی مؤسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات
با سلام و احترام، ضمن جلب‌نظر جنابعالی به مفاد ماده ۱۱۴ قانون مدیریت خدمات کشوری، با توجه به عدم رؤیت مصوبه شورای عالی اداری در خصوص الحاق مؤسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات به مرکز ملی فضای مجازی و همچنین گزارشات دریافتی از ناظرین (موضوع بند ۷ ماده قانونی مزبور) مبنی بر عدم تشکیل جلسه مورخ ۱۱/۹/۹۱ شورای عالی اداری و عدم رسمیت جلسه مورخ ۱۹/۹/۹۱ آن شورا هر گونه تعهد، تسجیل، حواله یا هر نوع تصرف یا تصمیم در قالب مندرج در نامه شماره ۱۹۰۹۱۲ مورخ ۲۳/۹/۹۱ منوط به ارایه مصوبه مورد تأیید ناظرین خواهد بود.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر