در حال خواندن
شرکت ‌تلفن‌ثابت، جایگزین شرکت‌های استانی می‌شود
0

شرکت ارتباطات تلفن ثابت متولی کنترل، نظارت، سیاست‌گذاری روی فرآیندهای بازار تلفن ثابت و تجهیزات تلفن ثابت در سطح کشور است و تا زمانی که این شرکت شکل اصلی خود را پیدا کند، شرکت‌های مخابراتی وجود خواهند داشت.
نود آی سی تی – کاظم ابراهیمی صدرآبادی، قائم ‌مقام مدیرعامل مخابرات ایران با اشاره به تغییراتی در ساختار کلی شرکت مخابرات ایران گفت: این شرکت بعد از پنج دهه دولتی بودن، بر اساس سیاست‌های دولت سهامش در بورس عرضه و فروخته شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر اکثریت سهام مخابرات ایران دست بخش خصوصی است و مسوولیت و فعالیت‌های شرکت مخابرات ایران توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، بیان کرد: با توجه به اینکه ساختار نیروی انسانی و ساختار سازمانی و تشکیلاتی شرکت مخابرات ایران یک ساختار بسیار قدیمی و همچنین ساختار چالاک و به‌روزی نبود، می‌طلبید پس از خصوصی‌سازی تغییراتی را تجربه کند.
ابراهیمی همچنین با تاکید بر اینکه متقاضیان و مشترکان مخابرات ایران گسترده است و در کشور نیز باید با سایر اپراتورها رقابت کند، بیان کرد: ما مکلف هستیم به عنوان بخش خصوصی توجه ویژه‌ای به درآمد شرکت و میزان سرمایه‌گذاری بکنیم. بر همین اساس  لازم بود تغییر ساختار سازمانی در سطح شرکت‌های مخابرات ایران که ۳۰ استان و یک شرکت سیار است انجام گیرد.
وی با اشاره به راه‌اندازی  شرکت ارتباطات تلفن ثابت، گفت: این شرکت متولی کنترل، نظارت، سیاست‌گذاری روی فرآیندهای بازار تلفن ثابت و تجهیزات تلفن ثابت در سطح کشور است.
قائم‌مقام مدیرعامل مخابرات ایران ادامه داد: با تشکیل این شرکت قرار شد اجرا به صورت کامل توسط مخابرات استان‌ها انجام شود و سیاست‌گذاری و هماهنگی و کنترل و نظارت توسط شرکت FCI انجام شود.
به گزارش موبنا، وی با بیان اینکه  تازمانی ‌که شرکت FCI شکل اصلی خود را پیدا کند و روند کارش بر اساس روندهای استاندارد تعیین شود، شرکت‌های مخابراتی وجود خواهند داشت، افزود: بعد از آن در مورد نوع ساختار شرکت‌های مخابراتی استان‌ها تصمیم گیری می‌شود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر